کد خبر: 1101077
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
عضو کمیسیون کشوری کاشت حلزون گفت: اقدام وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی در رایگان کردن هزینه پروتز حلزون شنوایی برای کودکان زیر چهار سال، گامی ارزشمند و از افتخارات نظام سلامت است.

سید بصیر هاشمی با اشاره به انجام عمل کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر چهار سال به شکل رایگان در کشور افزود: این اقدام بیانگر اهمیت و جایگاه کاشت حلزون شنوایی در سن و زمان مناسب و نتایج بسیار موثر آن است.
دبیر هیأت ممتحنه دانشنامه تخصصی رشته گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن ادامه داد: با اجرای طرح انجام رایگان کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر چهارسال، خانواده کودکان ناشنوا می توانند با پرداخت مبلغ اندکی که آن نیز عمدتا از طریق خیرین و بهزیستی تامین می‌شود، این کار را برای کودک خود انجام دهند چرا که علاوه بر گران بودن پروتز کاشت حلزون، هزینه‌های بیمارستانی، جراحی و توانبخشی نیز بالاست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: بر این اساس قرار شده که تمام پروتزهای مورد نیاز مربوط به پرونده‌های سال ۱۴۰۰ تامین و در اختیار مراکز ۱۵ گانه کشور که شیراز یکی از بزرگترین آنهاست قرار گیرد تا همه بیمارانی که پارسال تشکیل پرونده داده بودند تحت عمل جراحی قرار گیرند.
رئیس مرکز کاشت حلزون استان فارس گفت: نیاز مرکز کاشت حلزون شیراز با توجه به اینکه جنوب کشور را پوشش می‌دهد حدود ۲۰۰ پروتز در سال است که امیدواریم با تامین پروتزهای مورد نیاز، لیست انتظار به صفر برسد.

رایگان شدن حلزون شنوایی برای کودکان زیر ۴ سال گامی ارزشمند است


پیش از این،‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح ملی «کاشت حلزون شنوایی» به عنوان یکی از افتخارات نظام سلامت یاد کرد و از انقلاب کاشت حلزون شنوایی در سال جاری خبر داده است.
بهرام عین اللهی در حاشیه دیدار با اقشار گوناگون مردم شهرستان انار، اظهار داشت: اگر کودکی فاقد شنوایی باشد، در تکلم نیز دچار مشکل می شود که اگر تا قبل از سن چهار سالگی، عمل کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا انجام شود، از  شنوایی و تکلم برخوردار خواهند شد.
 وی افزود: در حال حاضر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی، عمل کاشت حلزون شنوایی را انجام می دهند و امیدواریم که امسال میزان بیماران فاقد شنوایی در کشور را به صفر برسانیم که تکلیف و توفیقی بزرگ برای وزارت بهداشت است.
 وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از اولویت های سال جاری این وزارتخانه، کاشت حلزون شنوایی است، گفت: حلزون شنوایی، قیمت بالایی دارد اما برای کودکان فاقد شنوایی، رایگان انجام می شود.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار