کد خبر: 1101065
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره ماجرای تصویب محرمانه سهمیه انتقال فرزندان هیات علمی توضیح داد و گفت: چنین چیزی صحیح نیست و مخالفتم با امتیاز فرزندان هیات علمی را تکذیب می کنم.

رسول جلیلی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تصویب یک سهمیه جدید در خصوص انتقال فرزندان هیأت علمی و مخالفت رئیس دانشگاه شریف با این سهمیه اظهار کرد: در خبری نقل شده بود که در جلسه‌ای موضوع سهمیه جدید در کنکور برای انتقال فرزندان هیأت علمی مطرح شده که عده‌ای از جمله رئیس دانشگاه شریف مخالفت کرده. چنین چیزی را تکذیب می‌کنم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: بنده در این جلسه (شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی) به عنوان مهمان دعوت بودم و حق رأی نداشتم که براساس آن مخالفت یا موافقت بنده، ملاک و معیار تصمیم گیری ها باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: در این جلسه یک سری اطلاعات و نقطه نظراتی در خصوص قبولی‌های سال‌های قبل در بخش‌های مختلف از جمله سهمیه منطقه یک، دو، سه و سهمیه‌های دیگری از جمله افرادی که از امتیاز انتقال فرزند هیأت علمی به شهر محل خدمت پدر یا مادر استفاده کردند داده شد و این اطلاعات را بنده مبتنی بر آمار افرادی که در سال‌های قبل در دانشگاه پذیرفته شده بودند، خدمت اعضای جلسه ارائه دادم.

وی در ادامه تصریح کرد: امتیازی برای فرزندان هیأت علمی وجود دارد که انتقال و نه تغییر رشته مشروط به کسب ۹۰ درصد نمره‌کل آخرین فرد قبول شده در سهمیه همان منطقه را ممکن می‌کند. این قانون در سال‌های قبل در دانشگاه اعمال شده و قاعدتاً امسال هم پذیرای دانشجویانی که با استفاده از این امتیاز توسط سازمان سنجش به ما معرفی شوند، هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن تاکید بر اینکه این امتیاز را حق هیأت علمی می‌دانیم، گفت: اگر قانون تغییر کند، ما نیز منطبق با قانون جدید عمل خواهیم کرد.

جلیلی در پاسخ به این سوال که گفته شده طرح اعمال یک سهمیه ویژه برای فرزندان هیأت علمی برای تمامی مقاطع ارائه و تصویب شده است، گفت: این موضوع را نشنیده ام و در تنظیم خبر یک کم دقتی، سوءتفاهم و سوتعبیر صورت گرفته است چرا که بخشی از این خبر دروغ است و بخش دیگر خبر که گفته شده موضوعی تصویب شده چنین چیزی نبوده و فقط مباحث کارشناسی مطرح شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما به عنوان دانشگاه شریف طبق قانون، سهمیه فرزندان هیأت علمی را می‌پذیریم اما باید حواسمان به کیفیت باشد چرا که اگر کیفیت را مدنظر قرار ندهیم، دیگر متقاضی نخواهیم داشت. باید سطح دانشگاه را از نظر استاد، امکانات و سطح کلاس‌های درسی رعایت کنیم و حفظ کیفیت کلاس درسی به این معنا است که نفراتی که در کلاس هستند نباید فاصله عمیقی از نظر رتبه ورودی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش مهر، دو روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به پیشنهاد محرمانه وزیر علوم و وزیر بهداشت در جلسه اخیر شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی، طرح اعمال یک سهمیه ویژه برای فرزندان هیأت علمی برای تمامی مقاطع ارائه و تصویب شد. بر اساس این طرح فرزندان اعضای هیأت علمی می‌توانند تنها با کسب ۹۰ درصد نمره‌کل «آخرین فرد قبولی با هرسهمیه‌ای» مازاد بر ظرفیت پذیرش هر کد رشته و برای تمامی مقاطع (از مقطه کارشناسی تا دکتری) موفق به اخذ پذیرش شوند.

همچنین در این خبر نقل شده بود که در جلسه مذکور برخی از اعضای شورا همانند عاملی و افتخاری و همچنین ریاست دانشگاه شریف این طرح را مخالف با عدالت آموزشی دانستند، اما نهایتاً با اصرار دبیر ستاد نقشه جامع علمی این سهم‌خواهی ویژه در نظام آموزشی تصویب شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار