کد خبر: 1101038
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
وزیر کشور در صحن علنی مجلس خبر داد:
وزیر کشور در گزارشی درباره حادثه متروپل از ضرب الاجل وزارت کشور به شهرداری‌ها برای شناسایی سازه‌های ناپایدار خبر داد و گفت: گزارش شهرداری‌ها به موقع ارسال نشود، تخلفات به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد فروریزش ساختمان متروپل آبادان در دستور کار قرار گرفت و احمد وحیدی با حضور در سخنگاه مجلس در این باره گفت: حادثه متروپل اتفاق تلخی بود، اما وزارت کشور بلافاصله بعد از این حادثه دستورالعمل‌ها خاصی را برای آن صادر کرد. در این زمان هم کار‌های جاری وزارت کشور درباره شناسایی سازه‌های ناپایدار در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس قانون شهردار و شهرداری‌ها موظف به شناسایی سازه‌های ناپایدار شدند، تصریح کرد: اگر در مهلت مقرر کار انجام شناسایی انجام نشود، گزارش آن به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد و سامانه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا پاسخگویی رفع دغدغه سازه‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه حادثه متروپل به دلیل تلخی آن، آثار بسیار سوء روانی برای مردم آبادان داشت، اظهار کرد: مردم عزیز آبادان از محرومیت‌هایی برخوردار هستند و مردم امیدوار بودند که ساخت این ساختمان‌های بلند مرتبه شهرستان آبادان را در مسیر پیشرفت قرار خواهد داد و با وقوع اینن حادثه نگران هستند که چنین حوادثی مانع سرمایه گذاری مجدد در آبادان شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه باید نگرانی مردم را در احتمال عدم سرمایه گذاری دوباره در آبادان رفع کنیم، اضافه کرد: موضوع دیگر در متروپل اقدامی بود که از طرف دولت و مجموعه مردم انجام شد که حضور در منطقه و رفع بحران درخشان بود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار