کد خبر: 1100940
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
شرکت هواپیمایی آتا با ورود سازمان بازرسی به بازگرداندن ۳۰درصد مبلغ بلیت به مسافران به‌عنوان جریمه تأخیر پرواز تهران به‌مقصد بغداد و نجف همچنین اهدای یک بلیت رایگان یک‌طرفه سفر مشهد به تمام مسافران این پروازها محکوم شد.
در پی تأخیر بیش از 10ساعته چندین پرواز تهران ـ بغداد و تهران ـ نجف شرکت هواپیمایی آتا که با سرگردانی مسافران در فرودگاه بغداد و فرودگاه امام خمینی(ره) و نجف همراه شد، سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

سید اکبر حسینی‌مؤخر، بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی در این زمینه اظهار کرد: بعد از تأخیر بیش از 10ساعته پروازهای شرکت هواپیمایی آتا در روز چهارشنبه و پنجشنبه و اطلاع از موضوع، با ورود سازمان بازرسی کل کشور جلسه‌ای با حضور‌ مسئولان سازمان هواپیمایی و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا برگزار و نسبت به بررسی تخلفات و کوتاهی‌های این شرکت هواپیمایی بررسی لازم انجام شد.

وی افزود: حسب جلسه مذکور، مقرر شد شرکت هواپیمایی آتا علاوه بر بازگرداندن 30 درصد مبلغ بلیت به‌عنوان جریمه، به کل مسافران یک بلیت رایگان یک‌طرفه سفر مشهد هدیه دهد.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مجوزهای پرواز خارجی شرکت هواپیمایی آتا نیز مورد بررسی و تجدیدنظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: با عوامل این شرکت که در برخورد با مسافران وظایف قانونی خود را عمل نکرده‌اند، برخورد انضباطی صورت خواهد گرفت.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی به مسافران محترم هوایی نیز این اطمینان را داد که سازمان بازرسی مدافع حقوق ایشان است و رعایت حقوق مسافر را در پروازهای داخلی و خارجی از سازمان هواپیمایی و شرکت‌ها مطالبه می‌کند.

حسینی‌مؤخر در نهایت از همه شرکت‌های هواپیمایی خواست با رعایت حقوق مسافر نسبت به بازگرداندن اعتماد به این صنعت نهایت تلاش خود را کنند.

گفتنی است؛ در شرایطی که قرار بود پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه امام خمینی(ره) به نجف ساعت 23 تاریخ 19 مرداد انجام شود با حدود 12 ساعت تأخیر در ساعت 11 روز بعد انجام شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار