کد خبر: 1100821
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش‌ها به تعرض هتاکانه میرحسین موسوی به مدافعان حرم همچنان ادامه دارد
موج محکومیت و تقبیح حمله توهین‌آمیز میرحسین موسوی به سردار شهید حسین همدانی همچنان در میان مردم و مسئولان ادامه دارد

موج محکومیت و تقبیح حمله توهین‌آمیز میرحسین موسوی به سردار شهید حسین همدانی همچنان در میان مردم و مسئولان ادامه دارد. واکنش‌های نمایندگان و رئیس مجلس به جسارت موسوی باعث شد صحن علنی مجلس روز گذشته عطرآگین به نام سردار همدانی و شهدای مدافع حرم شود. علاوه بر آن سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هم که برای حضور در یادواره شهدا در شهر پیشوا حضور یافته بود، در مورد شهید همدانی صحبت کرد. محور اصلی صحبت‌ها هم زنده شدن بیشتر یاد سردار همدانی در روز‌های اخیر بود و مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد». در این میان برخی هم خواهان برخورد با موسوی یا تجدیدنظر نظام در نحوه تعامل با سران فتنه بودند.

قالیباف: تعرض به قهرمانان ملی خاک پاشیدن به آفتاب است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز مقاومت اسلامی که یادآور مقاومت جانانه حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و آغاز فصل جدیدی از مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی بود، گفت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین در آخرین حلقه از مقاومت اسلامی علیه جنایتکاران صهیونیست، نویدبخش و در‌هم‌کوبنده ظاهر شد. جهاد اسلامی ثابت کرد امروز هر بخش از مقاومت اسلامی به تنهایی توانایی در هم کوبیدن عمیق‌ترین لایه‌های دفاعی رژیم‌صهیونیستی و خُرد کردن اراده آن‌ها را داراست و امروز در سایه اتحاد و همدلی همه جریان‌های مقاومت، با قاطعیت می‌گوییم زوال دشمن غاصب، نزدیک‌تر از هر روزی است. هر روزی که جهان شاهد جنایت‌های بیشتری از سوی صهیونیست‌هاست، نقش مدافعان سرافراز و پرافتخار حرم در دفاع از امنیت ایران عزیزمان و ثبات منطقه آشکارتر می‌شود.
قالیباف بر همین اساس تصریح کرد: در روز‌های ابتدایی جنگ در سوریه و عراق عده‌ای دچار خطای محاسباتی شدند، اما هنگامی که واقعیت صحنه با جنایت‌های دهشتناک داعش عیان شد، به گونه‌ای که حتی کشور‌های اروپایی را نیز نگران کرد، هر ایرانی منصفی با سلیقه‌های سیاسی مختلف به این باور رسید مدافعان حرم فقط پاسداران حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیستند بلکه نگهبان امنیت و ناموس کشور عزیزمان نیز هستند، به همین جهت تعرض به این قهرمانان ملی که پای جنایتکارانی همچون داعش را از سرزمین عزیزمان کوتاه کردند، خاک پاشیدن به آفتاب است که جز رسوایی و بی‌اعتباری برای تعرض‌کنندگان و حامیان آن‌ها نتیجه‌ای ندارد. ما زندگی در امنیت خود را مدیون آن‌ها می‌دانیم.

چمران: باید فاتحه انسانیت را برای کسی که به شهید همدانی حمله کرد، خواند
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در بخشی از نطق خود در هشتاد‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شهید سردار همدانی خاطرنشان کرد: یک عقب‌مانده فکری و ذهنی به شهیدی بزرگوار که در دفاع از حریم حرم به شهادت رسیده، حمله کرده و این موضوع باعث تعجب است و نمی‌توان لغت خاصی را برای آن به کار برد. این شهید از حریم کشور دفاع کرد و مشخص نبود که اگر این دفاع اتفاق نمی‌افتاد، داعش در منطقه دست به چه اقداماتی می‌زد. این موضوع باعث تأسف که هیچ بلکه باعث تعجب است و باید فاتحه انسانیت را برای این افراد خواند.

«تخطئه مجاهدت‌های مدافعان حرم» در راستای تقویت رژیم‌صهیونیستی است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس در گفتگو با ایرنا گفت: کسی که معاندان، اراذل، اوباش و هتاکان به عزا و عاشورای حسینی را در سال ۸۸ «مردان خداجو» بنامد، مگر می‌تواند خشم و بغض خباثت‌بار خود را نسبت به شهدای مدافع حرم و سرداران شهید سلیمانی و همدانی مخفی کند؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کسی که با عطش قدرت و شهوت ریاست و با حمایت آشکار سران نظام سلطه، هشت ماه مملکت اسلامی را به خاک و خون کشید، کسی که با دروغ و فریب و قربانی کردن جوانان مردم، انتقام رأی نیاوردن خود را از مردم گرفت، کسی که مجری بزرگ‌ترین نقشه نظام سلطه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است، مگر می‌تواند خشم خود را از بزرگ‌ترین سرداران و قهرمانان مقابله با جنگ نیابتی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل کتمان کند؟!
ذوالنور عنوان کرد: کسی که شعار محوری اراذل پیاده‌نظامش «نه غزه، نه لبنان» است، مگر می‌تواند بغض و کینه خود را نسبت به ناجیان غزه، لبنان و نابودکنندگان داعش و تروریست‌های مزدور تکفیری کتمان کند؟
وی ادامه داد: مفلوکی که در مهلکه کیش شخصیت و ناکامی‌های نفسانی، گرفتار خودخوری، چالش‌های درونی و مالیخولیای حاد شده است، فکر می‌کرد با ترور شخصیت اسوه‌های مقاومت می‌تواند توجه دیگران را به خود جلب کند و دیده شود، ولی ناخواسته عرق و غرور ملت غیور را نسبت به قهرمانان ملی و مذهبی خود جریحه‌دار کرد و در حقیقت با بروز مکنونات و باطن کریه خود، معدود طرفداران بی‌اطلاع از درونش را آگاه کرد و علیه خود برانگیخت. یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ «می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید» (سوره مبارکه صف، آیه۸)
ذوالنور تصریح کرد: تخطئه و خیانت خواندن مجاهدت‌های مدافعان حرم در سرکوب جریانات تکفیری تروریستی، زیرسؤال بردن بیداری اسلامی، ترجمه پیام‌های مرتبط با فتنه۸۸ و محتوای پیام اخیر، نمی‌تواند با تلاش شوم امریکا در تقویت و گسترش سلطه رژیم‌صهیونیستی در منطقه غیرمرتبط باشد.

اشتری: حملات یکی از سران فتنه به شهید همدانی نشانه کینه از انقلاب است
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی پیش از ظهر یک‌شنبه در مراسم یادواره ۱۴۰شهید نیروی انتظامی شرق استان تهران که در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) پیشوا برگزار شد، طی سخنانی امنیت، آرامش، آسایش و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: همه وظیفه داریم، قدردان این ایثار باشیم، امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی قدردانی از ایثار شهدا را اخلاص در عمل و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: آنچه سردار سلیمانی را برجسته‌تر کرده، حرکت برای رضای خداوند و تبعیت محض از ولی‌فقیه و فرماندهی معظم کل قواست.
اشتری ادامه داد: متأسفانه برخی تلاش دارند شهدا را زیر سؤال ببرند که نمونه آن را می‌توان در همین چند روز اخیر مشاهده کرد که یکی از سران فتنه، رشادت‌های شهدا به ویژه سرلشکر شهید حاج حسین همدانی را زیر سؤال برد، اما همه دیدیم، به محض انتشار حرف‌های این فرد، کل جامعه به این سخنان حمله و حمایت خود را از شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت اعلام کردند. با این سخنان مردم بیش از قبل از این فرد منفور شدند؛ فردی که کینه ریشه‌ای از انقلاب، اصل نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تدابیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارد و با این حرف‌ها ثابت کرد مشکل او صرفاً انتخابات نبود و این‌ها بهانه‌ای برای مقابله با اصل نظام بود و اگر کسانی هم نسبت به آن‌ها احساس رحم می‌کردند، نیت باطنی آنان را به خوبی درک کردند.
وی اضافه کرد: اگر صد‌ها نفر می‌خواستند تا ابعاد فتنه‌گری این افراد را تبیین کنند، به اندازه کاری که او با خودش کرد، نمی‌توانستند موفقیت به دست آورند که البته هر کس که بخواهد جلوی شهدا بایستد، خود نابود خواهد شد.

میرتاج‌الدینی: مشروعیت آن نخست‌وزیر از ولایت‌فقیه بود
محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس نیز در جلسه علنی دیروز در تذکری شفاهی گفت: شهید سردار حاج حسین همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم یک افتخار بزرگ را به دست آوردند و از دوران هشت سال دفاع مقدس پرچم جهاد و شهادت‌طلبی را به دوش کشیدند تا در عصر ما به شرف دفاع از حرم به شهادت رسید، هر چند خائنان و منافقان آن را برنتابیدند و او را سردار بی‌افتخار نامیدند، اما بدانند اگر آن‌ها هشت سال بر مسند نخست وزیری این کشور تکیه زده بودند، مشروعیت‌شان را از ولایت فقیه گرفته بودند که شهدای مدافع حرم نیز تحت پرچم ولایت فقیه به دفاع از حرم آل‌طا‌ها و امنیت کشور پرداختند.
وی ادامه داد: خائنان و منافقان بدانند قطار انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد، یاد شهیدان دیالمه و آیت را که در دور اول مجلس این هشدار‌ها را داده بودند نیز گرامی می‌داریم.

نظام در برخورد با سران فتنه تجدیدنظر کند
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان نیز طی تذکری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسین همدانی اظهار داشت: این روز‌ها شهید همدانی مغضوب یکی از سران فتنه قرار گرفت که امیدواریم نظام اسلامی در برخورد با سران فتنه تجدیدنظر کند و جلوی فتنه‌انگیزی آنان را بگیرد.

روح‌الامینی: موج حمایت از شهید همدانی نشان از درک مردم ایران از محور مقاومت است
عبدالحسین روح‌الامینی‌نجف‌آبادی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خانه ملت در واکنش به بیانیه یکی از سران فتنه ۸۸ گفت: سخنان تحریک‌آمیز و هماهنگ با دشمن عبری و عربی با واکنش شدید و خودجوش از طرف مردم ایران همراه شد. وی افزود: موج حمایت مردم از شهید محبوب‌شان سردار سرافراز سپاه اسلام شهید همدانی نشان از زنده بودن مکتب شهید سلیمانی و شناخت و درک عظیم و قدردانی مردم ایران از محور مقاومت دارد.
روح‌الامینی ادامه داد: مردم ما در این حرکت خودجوش نشان دادند همیشه و همواره قدردان حافظان امنیت‌شان هستند و با هر کسی که بخواهد از روی کینه یا هماهنگی با دشمن به حریم این بزرگواران وارد شود، به قاطع‌ترین شکل جواب‌شان را خواهند داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار