کد خبر: 1100814
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
مجید رحمانی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: وظیفه نظارت و بازرسی حوزه آرد و نان و نانوایی ها بر عهده این سازمان است و این نظارت ها تشدید می شود.
زارع

 

حسب قانون، وظیفه نظارت و بازرسی در حوزه تولیدات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و بالطبع در استانها نیز به سازمان جهادکشاورزی استانها واگذار شده که بر این اساس جهاد کشاورزی نسبت به نظارت کامل و بازرسی در حوزه تولید، توزیع و مصرف بخش کشاورزی اقدام می کند.

 یکی از حوزه های محول شده به جهاد کشاورزی استانها، حوزه آرد و نان است و تصمیماتی که در این حوزه گرفته می شود در قرارگاه تنظیم بازار استان طرح، بررسی و تائید نهایی می شود و در موارد خاص لازم الاجرا است .

 گاها تعداد اندکی از نانوایان محترم استان نسبت به بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی در حوزه آرد و نان گلایه مند هستند ، مجموعه جهاد کشاورزی از دوران بعد از انقلاب اسلامی تشکیل و هدف از ایجاد آن در بدو تاسیس دفاع از حفظ استقلال و آب و خاک این مرز و بوم بوده و در حال حاضر نیز در این حوزه خود را موظف به حفظ و حراست از منافع مردم، تنظیم بازار و جلوگیری از پایمال شدن حقوق عامه مردم و مصرف کنندگان می داند .

 در همین راستا در اجرای وظایف ذکر شده با همکاری و هماهنگی فرمانداران شهرستانها که روسای کارگروه آرد و نان شهرستان مربوطه نیز می باشند نسبت به بررسی موارد تخلف خاص در این حوزه اقدام می شود.

 در خصوص گلایه و شکایت مطرح شده، این موضوع مربوط به رسیدگی به شکایت مطرح شده در یکی از روستاهای حوزه شهرستان قزوین بوده که با هماهنگی فرمانداری شهرستان و بازرسین سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به بازدید و بررسی مورد تخلف اقدام شده و بنابر مستندات موجود تخلف محرز و جهت رسیدگی و بررسی بیشتر به مرجع قضایی سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و پس از رسیدگی بر اساس موازین قانونی نسبت به صدور حکم قضایی اقدام شده است.

 همکاران بازرس سازمان جهاد کشاورزی استان با قوانین و مقررات و همچنین نوع تخلفات در حوزه های مربوطه آشنایی و اطلاعات کافی و لازم را دارند و از تضییع حقوق مردم بر اساس وظایف قانونی جلوگیری می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر