کد خبر: 1100598
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
وزیر کشور گفت: از میان مسئولیت‌های سیاسی، امنیتی اقتصادی، عمرانی و اجتماعی وزارت کشور، مسئولیت اجتماعی مهمترین است‌.
 احمد وحیدی در همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: از دید من از میان مسئولیت‌های سیاسی، امنیتی اقتصادی، عمرانی و اجتماعی وزارت کشور، مسئولیت اجتماعی مهمترین است‌.

وزیر کشور افزود: مسایل امنیتی شاید فوریت بیشتری پیدا کند اما آنچه از دید من از همه مهمتر، ماندگارتر و پایدارتر است، مسایل اجتماعی است چون مولفه اصلی قدرت است و مولفه‌های دیگر قدرت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی و نظامی در بستر مسایل اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

وحیدی با اشاره به حملات امنیتی اوایل انقلاب اظهار داشت: آن زمان شرایط طوری بود که حتی ۳۰۰ ترور را در روز داشتیم و این مردم بودند که موفق عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: الان هم در هر حوزه‌ای که مردم هستند، موفق و حوزه‌هایی که کمتر حضور دارند، ناموفق هستیم.

وزیر کشور با اشاره به درون‌زا، برون‌نگر، دانش‌بنیان و مردم محور بودن اقتصاد مقاومتی گفت: رمز موفقیت ما مردمی بودن و شعار ما دولت مردمی و ایران قوی است.

وحیدی تصریح کرد: زمانی این اتفاق ‌می‌افتد که مردم در کنار دولت باشند.

به گفته رییس شورای امنیت کشور، حضور مردم چیزی فراتر از مشارکت است و مردم همه کاره هستند البته ساز و کارهایش را باید پیدا کنیم.

وزیر کشور در ادامه سخنانش با بیان اهمیت نقش تشکل‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در سطح بین المللی حرف بزنید و از حقوق پایمال شده مردم ایران در مجامع جهانی شکایت کنید ما هم از شما حمایت می‌کنیم.

وحیدی تاکید کرد: وزارت کشور محلی برای حمایت از تشکل‌هایی است که در دفاع از حقوق ملت و منافع ملی تلاش و در رفع آسیب‌ها و شناخت مسائل کار می‌کنند.

وی افزود: برای این کار برنامه داریم که از مسیر توسعه کمی و کیفی می‌گذرد.

وزیر کشور با انتقاد از فعال بودن ۲۰درصد از تشکل‌های دارای مجوز، خواستار فعالیت سمن‌های بیشتر شد.

وحیدی ابراز امیدواری کرد که بتواند وظیفه خود را در حوزه اجتماعی انجام داده و حکمرانی مردمی به معنای واقعی آن محقق شود تا با کمک سمن‌ها شاهد حل مسایل، رشد اجتماعی و سرمایه اجتماعی باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار