مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیتهای موجود نهایت بهره را برد، گفت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیتها نیستیم، اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمیشود. 
مجید کیانی در دیدار با رئیس شورای بیندولتی مدیریت حملونقل کشورهای همسود و رئیس اداره همکاریهای چندجانبه تجاری، مالی، انرژی و حملونقل وزارت امور خارجه افزود: فعالسازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینههای زیاد است و نه بهرهوری از آن مدت زمان زیادی طول میکشد؛ وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر میتواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعاً طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع میشود.
کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس بهعنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تشریح کرد: با دستور اخیر ریاست محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگیها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.
رئیس شورای بیندولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاریهای چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حملونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایهگذاری منطقه آزاد ارس از پایانههای مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیتهای احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعهی تبادلات تجاری و کاهش هزینهها برای آنان تشریح شد.