کد خبر: 1100253
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
روز آخر ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات کمیته ملی المپیک
اشرف رامین

نامزد‌های احراز پست هیئت اجرایی در کمیته ملی المپیک افزایش یافت. دیروز در حالی هفت نفر برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ثبت‌نام کردند که وزیر ورزش و جوانان همچنان خیال ثبت‌نام در سمت ریاست را ندارد. مهلت قانونی ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات کمیته ملی المپیک امروز به پایان می‌رسد و هنوز خبری از نامزد‌های پرسروصدا نشده است. روز گذشته تعداد رؤسای فدراسیون‌هایی که عزم حضور در هیئت اجرایی را دارند بالا رفت. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، داوود عزیزی رئیس فدراسیون گلف، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال، مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی برای حضور در هیئت رئیسه و عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی برای پست نایب‌رئیسی ثبت‌نام کردند. تا امروز ۲۶ نفر برای حضور در انتخابات ششم شهریور ثبت‌نام کرده‌اند.
جدا از اینکه ثبت‌نام نصیرزاده به دلیل حضور همزمان در فدراسیون بدنسازی به عنوان رئیس و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی غیرقانونی است، اما پافشاری حمید سجادی بر مواضع قبلی‌اش و عدم ثبت‌نام در انتخابات کمیته جالب توجه است. وزیر ورزش دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت در گفتگو با ایرنا بر این مسئله تأکید کرد: «تا این لحظه برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک برنامه‌ای ندارم و بهتر است روی مباحث وزارت ورزش متمرکزتر و در خدمت کمیته ملی المپیک باشم. بررسی‌های مختلفی داشتم، البته این الگو در دنیا وجود دارد و در بسیاری از کشور‌های موفق وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته یک نفر است و این مسئله بسیاری از هماهنگی‌ها را بیشتر و در مصارف منابع کمک زیادی می‌کند و فدراسیون‌ها تکلیف خود را می‌دانند. به نظرم ابعاد خوبی دارد، ولی واقعیت این است که حجم کار در وزارتخانه به قدری بالاست و مسئولیت‌ها به حدی سنگین است که برنامه‌های مختلفی برای رسیدگی داریم، به همین دلیل برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام.» عجیب اینجاست که آقای وزیر احتمال رسیدن دستور یا تکلیف شدن در روز آخر را نیز رد نکرده است: «حالا اگر دستوری برسد یا تکلیفی شود دیگر نمی‌دانم و اگر به هر دلیلی برای انتخابات ثبت‌نام کردم، خدایی ناکرده نگویید سجادی دروغ گفت و حرفی که زد عملی نشد. ابعاد مختلف را بررسی کردم و به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر نیاز است در خدمت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از جایگاه وزارت باشیم. فکر می‌کنم اگر در انتخابات ثبت‌نام نکنم و تیم جدید به کمیته بیاید بهتر باشد. من اگر هم در وزارت باشم و هم کمیته ملی المپیک شاید تمرکزم کمتر شود. جمع‌بندی خودم این است که اگر در وزارت ورزش باشم بیشتر می‌توانم در خدمت کمیته باشم. اگر بنا بود بنده در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کنم، قرار بود با حفظ سمت (وزارت) به کمیته بروم. جمع‌بندی جدید این است که هرچه به خاتمه ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، جدی‌تر فکر کنیم. به نظرم اگر دو تیم در کنار هم باشیم بهتر عمل خواهیم کرد.»
داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز دلیل حضورش در انتخابات را برطرف کردن برخی مشکلات خواند: «حضور در هیئت اجرایی در صورتی مثمرثمر خواهد بود که باری را از دوش ورزش، به‌خصوص فدراسیون‌های ورزشی بردارد. به این دلیل ورود کردم که بتوانم با اهدافی که دارم و صحبت‌هایی که با دوستان داشتم، یکسری مسائل و مشکلات را برطرف کنیم. از دوستانی که در این مدت بودند و تلاش کردند هم تشکر می‌کنم. دغدغه‌های رشته‌های تیمی و انفرادی متفاوت است و نیاز است از هر دو قشر رشته‌های تیمی و انفرادی در هیئت اجرایی حضور داشته باشند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار