کد خبر: 1100211
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوق‌هایی برای واردات خودرو‌های اقتصادی پیش بینی کرده‌ایم و از دو خودروساز بزرگ کشور هم خواسته‌ام تا محصولات جدید را به سمت خودرو‌های اقتصادی سوق دهند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: "سید رضا فاطمی امین" اظهار داشت: اگر خودروسازان ما دو شیفت کار کنند، برای امسال ظرفیت مونتاژ سه میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه را خواهیم داشت و اگر سه شیفت کار کنند ظرفیت بیشتر هم می‌شود، اما هم اکنون تولید کمتر از ظرفیت است، به طوری که پارسال فقط ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نبود خودرو اقتصادی روی خط تولید یکی از نقایص صنعت خودروسازی است، عنوان کرد: البته شرکت ایران خودرو یک محصول جدید را آغاز کرده است، ضمن اینکه ما هم مشوق‌هایی برای واردات خودرو‌های اقتصادی پیش بینی کرده‌ایم و از دو خودروساز بزرگ کشور هم خواسته‌ام تا محصولات جدید را به سمت خودرو‌های اقتصادی سوق دهند تا جانشین محصولاتی مانند تیبا بشود.

 آیین نامه واردات خودرو در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و اکنون در صف مطرح شدن در هیات دولت است. پیشتر «منوچهر منطقی» معاون امور حمل و نقل وزیر صمت گفت: پیش‌بینی ما این است تا شهریورماه واردات خودرو‌های اقتصادی و مناسب انجام شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار