کد خبر: 1100196
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
رسانه‌هایی از جمله کانال تلگرامی «فردای بهتر-مصطفی تاجزاده» و صفحه اینستاگرام خاتمی نیز هم‌صدا با گروهک تروریستی منافقین از یادداشت اخیر میرحسین موسوی حمایت کردند.
خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

دیروز وبسایت «کلمه» - ارگان رسانه‌ای اعضای فراری جریان فتنه- یادداشتی از میرحسین موسوی منتشر کرد. اگر چه این یادداشت در ظاهر حاکمیت در ایران را مورد هدف قرار داده بود، اما اصل ماجرا از عصبانیت عمیق جریان فتنه از مردم ایران حکایت دارد.

جریان فتنه از مردم ایران به شدت عصبانی است. چرا که برای نمونه، تشییع ده‌ها میلیونی پیکر حاج قاسم توسط اقشار مختلف مردم ایران- با گرایش‌های سیاسی مختلف- همچون کابوسی ناتمام، سران این طیف را زجر می‌دهد.

فراگیری سرود سلام فرمانده و شاهکار دهه نودی‌ها، اجتماع میلیونی و تماشایی جشن غدیر در تهران، حضور باشکوه و انبوه مردم در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در اقصی نقاط کشور و... تنها چند نمونه از شور و شعور مردم ایران در مقاطع مختلف است.

سران و لیدر‌های فتنه یکسال صبر کردند. در یکسال اخیر فتنه گران به هر بهانه‌ای، تقلا کردند تا مردم را به خیابان‌ها کشیده و آشوب و التهاب به پا کرده و با آتش زدن بانک و آمبولانس و اورژانس و ماشین آتش نشانی و تاکسی و مغازه‌های مردم، معرکه به پا کنند؛ اما هر چه دست و پا زدند، به درِ بسته خوردند.

نتیجه آن شد که در نهایت صدای اسرائیل و داعش از زبان یکی از سران فتنه بلند شد. همانقدر که داعشی‌های در خارج از مرز‌های ایران از نام سلیمانی‌ها و همدانی‌ها هراس و وحشت داشتند، داعشی‌های وطنی نیز همچنان از نام این قهرمانان و مردان میدان، هراس و وحشت دارند.

و، اما دست و پا زدن یکی از سران فتنه با چاشنی توهین به مقامات عالی نظام و سردار سلیمانی و سردار همدانی به مذاق گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین خوش آمد. این گروهک وحشی و جنایتکار از یادداشت میرحسین موسوی به شدت استقبال کرده و آن را بازنشر داد.

شبکه سعودی-انگلیسی «ایران اینترنشنال»، بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا، وبسایت ضدایرانی دویچه وله فارسی، وبسایت سعودی-انگلیسی ایندیپندنت فارسی و دیگر بلندگو‌های دشمن همگی از یادداشت مذکور حمایت کردند.

لازم به ذکر است که رسانه‌هایی از جمله کانال تلگرامی «فردای بهتر-مصطفی تاجزاده» و صفحه اینستاگرام خاتمی نیز همصدا با گروهک تروریستی منافقین، از یادداشت اخیر میرحسین موسوی حمایت کردند.

البته این هم صدایی مسبوق به سابقه است. در سال ۸۸ «عبدالمالک ریگی» از تروریست‌های ضدایرانی فعال در جنوب شرق کشور صریحاً از جریان فتنه حمایت کرد. سران گروهک منافقین نیز در آن مقطع آشکارا از فتنه گران حمایت کردند.

پرتاب موفق ماهواره ایرانی؛ از نگرانی اسرائیل تا سانسور هماهنگ خبر توسط اصلاح طلبان

دیروز ماهواره ایرانی خیام از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان با موفقیت به فضا پرتاب شد. این ماهواره با وزن ۶۰۰ کیلوگرم توسط ماهواره‌بر سایوز روسی به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد.

ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور است که تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره‌برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک ایران انجام و صادر خواهد شد.

تصاویر ماهواره خیام برای ارتقا توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها، مدیریت حوادث غیرمترقبه و ... استفاده می‌شود و نیرو‌های دفاعی کشور نیز برای رفع نیاز‌های خود مسیر‌های اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که ماهواره «خیام» یک ماهواره سنجش از دور با قابلیت تصویربرداری با دقت یک متر است.

و، اما پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره ایرانی، عصبانیت و نگرانی رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی را در پی داشت. در همین رابطه وبسایت «صدای آمریکا» در مطلبی با عنوان «منابع اسرائیلی: ماهواره روسی-ایرانی می‌تواند به منافع اسرائیل و غرب آسیب برساند» نوشت: «پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک روسی حامل ماهواره ایرانی به فضا، سبب نگرانی‌های امنیتی و اطلاعاتی در اسرائیل و غرب شده‌است. اسرائیل نگران است که از طریق این ماهواره، نظارت بر هدف‌ها در کشور اسرائیل و در سراسر منطقه، افزایش و بهبود یابد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «نگرانی دیگر اورشلیم، احتمالاً این است که ماهواره‌های ایرانی-روسیه آینده، توانایی جاسوسان اسرائیل را برای «نفوذ به مرز‌های جمهوری اسلامی و انجام عملیاتی که مانع پیشرفت هسته‌ای این کشور می‌شود» کاهش دهند. علاوه بر این، مقام‌های اسرائیل نیز نگران هستند که تهران ممکن است عکس‌هایی را به‌دست آورده و آن‌ها را در اختیار گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس، قرار دهد تا به «افزایش دقت و اثربخشی» حملات آن‌ها، کمک کند.»

و، اما همزمان با ابراز نگرانی اسرائیل و آمریکا از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی به فضا، در اینسو برخی رورنامه‌های اصلاح طلب این موفقیت را سانسور کرده و با این اقدام در پازل طرف آمریکایی-اسرائیلی بازی کردند. بر همین اساس روزنامه‌های شرق، اعتماد، هم میهن، آفتاب یزد و... این خبر مهم و به عبارتی این موفقیت ایران را سانسور کردند.

یک سؤال؛ چرا رخداد‌هایی که نگرانی اسرائیل را در پی دارد، در اینسو توسط برخی رسانه‌های اصلاح طلب با بی اعتنایی و سانسور مواجه می‌شود؟!

رپورتاژ روزنامه شرق برای شیپورچی‌های دشمن

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «رسانه، دولت انقلابی و راه پیش رو» نوشت: «اکنون در فضای خبری کشور، بخش فارسی بی‌بی‌سی، تلویزیون اینترنشنال، تلویزیون من‌وتو و صدای آمریکا، صاحب‌نقش شدند. شبکه ایران اینترنشنال گوی سبقت را ربوده و با به‌کارگیری روزنامه‌نگاران و مجریان مهاجر، بر شکل‌گیری افکار عمومی در داخل تأثیر می‌گذارد.»

این اظهارنظر بی پایه و بدون سند، شبکه اینترنشنال سعودی را به وجد آورد و این شبکه ضدایرانی با ذوق زدگی به بازنشر آن پرداخت.

گفتنی است روزنامه شرق در روز‌های گذشته با انتشار یک گزارش کذب درباره سیل در امامزاده داوود، مدعی شد که بوی تعفن در آنجا همه فضا را در برگرفته و ۲۰۰ جنازه زیر آوار است. این گزارش با استقبال ویژه رسانه‌های ضدایرانی مواجه شد. در ادامه وقتی خبر در سطحی وسیع منتشر شد و ماهیگیری سیاسی رسانه‌های ضدایرانی پایان یافت، تازه روزنامه مذکور یادش می‌افتد که آمار را ۱۰ برابر بیشتر اعلام کرده و صرفاً با این توجیه که غلط املایی رخ داده و ۲۰ کشته زیر آوار را ۲۰۰ کشته اعلام کردیم، سر و ته قضیه را جمع کرده و به قول معروف، ماجرا را ماست مالی می‌کند.

روزنامه شرق همچنین در روز‌های گذشته با یک جاسوس فراری که در حوزه محیط زیست به سرویس دهی به دشمن مشغول بوده و هست، مصاحبه مفصلی انجام داد.

هجمه به قانون جوانی جمعیت با استناد به آمار‌های بدون سند

«فاطمه هاشمی رفسنجانی» اخیراً در مصاحبه با روزنامه هم میهن گفته است: «با اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته: «از زمان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است. افزایش نجومی قیمت دارو‌های بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح جدید دارویار هم دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند.»

اظهارات فاطمه هاشمی درباره افزایش تولد بیماران تالاسمی به واسطه اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، با استقبال ویژه رسانه‌های اصلاح طلب در داخل و رسانه‌های معاند در خارج از کشور مواجه شد.

و، اما روزنامه کیهان در پاسخ به ادعای وی نوشت: «درخصوص ارزش علمی و دقت این ادعا که مشخص نیست بر اساس کدام بررسی علمی مطرح شده همین بس که بدانیم هنوز از زمان ابلاغ دستورالعمل اجرای ماده ۵۳ این قانون توسط وزیر بهداشت برای استانداردسازی غربالگری‌ها دو ماه نگذشته است و طی این مدت هیچ مداخله‌ای در فرآیند غربال‌گری‌های بارداری نمی‌تواند منجر به افزایش ناهنجاری‌ها شود. حال چطور ممکن است اجرای این دستورالعمل که اساساً ربطی هم به بحث تالاسمی ندارد در کمتر از دو ماه باعث افزایش تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی شده باشد؟!»

در ادامه این مطلب آمده است: «تن‌ها دستورالعملی که مرتبط با قانون جوانی جمعیت درخصوص بررسی نواقص جنینی در وزارت بهداشت بازنگری شده در مورد ناهنجاری‌های کروموزومی است که مشخصاً شامل سه بیماری مشخص تریزومی ۱۳، ۱۸ و ۲۱ می‌شود، اما تالاسمی یکی از انواع نواقص ژنتیکی است که دستورالعمل اخیر ابلاغی وزارت بهداشت برای آن تعیین تکلیفی ننموده و روال آن با گذشته هیچ تفاوتی نکرده است و نشان می‌دهد این چنین ادعا‌هایی بی‌پایه و بدون سند و مدرک مطرح شده است.»

لازم به ذکر است که روزنامه هم میهن در هفته‌های گذشته مطلبی علیه فرزندآوری منتشر کرد که با انتقاد کارشناسان و صاحبنظران مواجه شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار