کد خبر: 1099903
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کودکان فلسطینی به کدامین گناه کشته می‌شوند؟
شهادت ۱۹ زن و کودک در میان شهدای جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، برگ دیگری را به کارنامه جنایت‌های جنگی اشغالگران صهیونیستی علیه مردم فلسطین اضافه کرد.
نیره ساری
گروه بین الملل جوان آنلاین: توییتر عربی khamenei.ir با انتشار تصویری به جنایات اخیر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در غزه واکنش نشان داد و نوشت: "شمر امروز، نخست وزیر اسرائیل است. ما شمر را لعنت می‌کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن در دنیا را بکنیم، ما یزید و عبیدالله را لعنت می‌کنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلم به مومنین در دنیا مقابله کنیم. "
 
شمار شهیدان حمله به غزه
 
تا لحظه نگارش این گزارش (دوشنبه – ۱۷ مرداد- ساعت ۱۵) شمار شهدای حمله غزه به ۴۵ نفر رسیده است. منابع فلسطینی اعلام کردند که با شهادت یکی از مجروحان حمله رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه به غزه شمار شهیدان به ۴۵ نفر افزایش یافت. در میان شهدا ۱۵ نفر کودک و چهار تن نیز زن هستند.
 
آلای ۵ ساله در میان همین کودکان فلسطینی قرار دارد. ماشین کشتار صهیونیست‌ها "آلا قدوم" دخترک پنج ساله ساکن غزه را که در مقابل خانه اش در محله شجاعیه در مجاورت مسجد "ابوسمره" در شرق شهر غزه مشغول بازی بود، هدف قرار داد و دنیای کودکانه اش را به خاک و خون کشید.
 
مادر آلا غرق در اندوه و ماتم ناباورانه در گوشه و کنار خانه به دنبال دختر کوچکش می‌گشت و فکر می‌کرد که شاید آلا برای گوش دادن به قصه‌های مادربزرگ اش به خانه آن‌ها رفته، ولی آنجا هم نبود. او چندبار از پنجره خانه صدایش زد، شاید دست از بازی با دختران همسایه بردارد و به خانه بیاید، تنها پاسخ به تلاش‌های مادر، فقط فریاد‌های تسلیت همسایه‌ها بود.
 
ریاض قدوم، پدربزرگ ابن کودک شهید می‌گوید: نوه ام داشت خود را برای رفتن به کودکستان آماده می‌کرد و از ماخواسته بود که کیف و لباس نو برایش بخریم.
 
او با حزن و اندوه ادامه داد: کودک بی گناه ما به کدامین گناه کشته شد؟.. آلا در بیمارستان الشفاء براثر شدت اصابت جان سپرد و پیکرپاکش در پرچم فلسطین پیچیده شد و درآغوش پدربزرگ راهسپار مسجد غزه شد تا پس از ادای نماز، بر دوش پدر راهی آخرین آرامگاه خود شود.
 
آلا اولین کودک فلسطینی نیست که در میان سکوت مرگبار مجامع بین المللی، با خون خود سند یک جنایت جنگی جدید را به فهرست جنایات اشغالگران صهیونیستی علیه مردم فلسطین افزود.
 
"حمد الطیبی"، نماینده عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در واکنش به این جنایت، تصویری از این دخترک شهید را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و زیر آن نوشت: شهید آلا عبدالله قدوم (۵ ساله) اولین قربانی تجاوز و جنگ غزه است که جنایتی جنگی به شمار می‌رود.
 
آمار کلی از جنایت اسرائیل
 
گفته می‌شود با هر موج تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رژیم کودک کش صهیونیستی، کودکان را در زمره اولین اهداف خود قرار می‌دهد، به گونه‌ای که از ۲۳۲ فلسطینی قربانی حملات ماه می ۲۰۲۱ تعداد ۶۵ نفر کودک بودند. همچنین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک نیز محاکمه نظامی شدند.
 
تعداد کودکان شهید در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال گذشته دو هزار و ۲۳۰ نفر بوده است که ۳۱۵ نفر از آن‌ها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ به شهادت رسیدند. ۵۴۶ کودک نیز در جریان تجاوزگری سال ۲۰۱۴ میلادی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.
 
در تجاوز ۱۱ روزه نیرو‌های اشغالگر به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۱، کودکان فلسطینی در صدر اهداف "اسرائیل" قرار داشتند، هواپیما‌های جنگنده با بمباران وحشیانه خانه‌های فلسطینیان، جان ۷۲ کودک فلسطینی را گرفتند.
 
آسیب روحی و روانی کودکان فلسطینی
 
این آمار‌ها در حالی است که آسیب‌های روانی حاکی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مجزا از شمار شهدای این جنگ است.
 
کامران احمد روان‌پزشک، نویسنده، فیلم‌ساز و کارآفرین سال گذشته در گزارشی درباره جنایات اسرائیل و آثار روحی و روانی آن بر مردم این منطقه گفت: در غزه میزان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) که عوارضی مانند اختلال در خواب، احساس دائمی بی‌قراری و ناآرامی، فلش‌بک (تکرار مداوم دیدن صحنه حادثه در ذهن) طی روز و کابوس در خواب و انزوا و بی‌تفاوتی فوق‌العاده زیاد است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ مشخص کرد که ۳۷ درصد از بزرگ‌سالانی که در نوار غزه زندگی می‌کنند به این عارضه مبتلا هستند.
 
طبق گفته وی در فلسطین این کوکان هستند که بیشترین آسیب‌های روحی و روانی را می‌بینند. بر اساس یک تحقیق علمی که در سال ۲۰۲۰ و پیش از درگیری‌های اخیر انجام‌شده بود، تقریباً ۹۰ درصد از کودکان فلسطینی آسیب‌های روحی روانی را تجربه کرده و ۵۳.۵ درصد آن‌ها از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند.
 
جنازه‌های کودکان فلسطینی همواره قلب جهانیان را خیره و مبهوت ساخته است، اما دشمن صهیونیستی هر روز جنایات جنگی بیشماری را مرتکب می‌شود که همواره با سکوت مجامع بین الملیی مدعیان حقوق بشری روبه رو می‌شود.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار