کد خبر: 1099676
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
دبیرکل حزب‌الله گفت، برخی درد‌های قربانیان انفجار بندر بیروت را برای اهداف سیاسی بکار بردند و هدف کسانی که این افراد را حمایت مالی می‌کردند استفاده از این مصیبت برای نبرد علیه مقاومت و حزب‌الله بود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در مراسم عزاداری محرم در ضاحیه جنوبی گفت، حادثه انفجار بندر بیروت برای همه لبنانی‌ها سخت بود و مهم‌ترین مشکل در خصوص این مصیبت، بکارگیری آن در راستای اهداف سیاسی بود.

انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست ۲۰۲۰، ۲۱۴ کشته و بیش از ۶۵۰۰ زخمی و میلیارد‌ها دلار خسارت بر جا گذاشت و بندر بیروت را به بندری جنگ‌زده تبدیل کرد.

بر اساس گزارش «المنار»، نصرالله در ادامه سخنرانی دیشب گفت، از جمله کسانی که در حادثه انفجار بندر بیروت شایسته سرزنش هستند طرف‌های رسانه‌ای و سیاسی هستند که این مصیبت را دزدیدند و از همان ساعات اولیه برای اهداف سیاسی به کار گرفتند.

وی تأکید کرد، برخی درد‌های قربانیان را به صورتی قبیح و غیرانسانی برای اهداف سیاسی بکار بردند و هدف کسانی که این افراد را حمایت مالی می‌کردند استفاده از این مصیبت برای نبرد علیه مقاومت و حزب‌الله بود. مقاومت مواد منفجره اصلی و نظامی دارد و برای ساخت مواد منفجره دستی نیاز به نیترات آمونیوم ندارد.

نصرالله تأکید کرد، مسؤول اصلی به تعطیلی کشاندن تحقیقات در این خصوص کسی است که کناره‌گیری را نمی‌پذیرد (قاضی پرونده)؛ کسانی هستند که مسؤول این حادثه هستند و از آن‌ها تحقیقات به عمل نیامده است.

وی در ادامه خواستار کار قضائی شفاف و باز کردن یک مسیر قضایی جدید در این پرونده و محاکمه مسؤولان مصیبت مذکور شد و گفت، افراد مظلومی هستند که به خاطر این قضیه، زندانی شده‌اند. اگر خواهان حقیقت هستید این پرونده باید از سوءاستفاده سیاسی خارج شود.

حزب‌الله لبنان دیروز (پنجشنبه /چهارم آگوست) در دومین سالروز انجار بندر بیروت بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه به خانواده‌های قربانیان اعم ازمسلمان و غیرمسلمان تسلیت گفته شده و آمده است: در طول دو سال گذشته شاهد موجی گسترده از حملات رسانه‌ای و سیاسی که شامل اتهامات باطل و ساختگی نیز بود و همچنین شاهد تحریک‌آفرینی‌های بسیار که منجر به تنش خطرناک داخلی شد و نزدیک بود امنیت و ثبات کشور را بر باد دهد، بودیم؛ خصوصا پس از اتفاقات در منطقه «الطیونه» که منجر به شهادت مظلومانه چند نفر شد اگر تمایل زیاد ما به خفه کردن فتنه در نطفه و بستن مسیر به روی کسانی که دنبال جنگ داخلی هستند، نبود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار