کد خبر: 1098120
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح یک پارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در دو سال گذشته ، جمعا 440 میلیارد ریال  از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ملی برای تقویت بخش آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان مرزی هزینه شده است.
سیده سمیه ناصری

مهدی جهان طلب گفت: از این مبلغ 300 میلیارد  ریال صرف اجرای 26 کیلومتر خط انتقال و 60کیلومتر شبکه توزیع ، حفر و تجهیز دو حلقه چاه ، تعویض 10هزار پکیج انشعاب و احداث یک باب مخزن دخیره آب به ظرفیت 500 متر مکعب در 12 روستای شهرستان خواف شده است.

وی با اشاره به حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای چهار کیلومتر خط انتقال در شهر خواف با هزینه 120 میلیارد ریال خاطر نشان کرد: شهر خواف با اجرای این پروژه از فهرست شهرهای مواجه با تنش آبی در استان خراسان رضوی خارج شد.

به گفته وی در شهرهای قاسم آباد، سلامی، نشتیفان و خواف هم نسبت به اصلاح جمعا 8.5 کیلومترشبکه توزیع با هزینه 20 میلیارد ریال اقدام شده است.

وی همچنین از شروع طرح محرومیت زدایی از روستاهای استان با همکاری سپاه خبرداد و اعلام کرد: در حالیکه میانگین پیشرفت پروژه های آبرسانی به روستاهای استان هشت درصد است این رقم در شهرستان خواف 23درصد می باشد که از سرعت بالای کار در این شهرستان مرزی حکایت دارد.

وی همچنین از وجود 200هزار راس دام سبک در شهرستان خواف به عنوان یک عامل مهم در کمبود آب شرب نام برد و افزود: استفاده از شرب برای این تعداد دام ، تاثیر زیادی در تامین آب مشترکان دارد با این حال آبفا تمام ظرفیت منابع آبی خود را برای تامین آب شرب روستائیان بکار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار