کد خبر: 1097482
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
یک مرکز صهیونیستی در گزارشی با اشاره به معادله بازدارندگی سید حسن نصرالله جهت مقابله با تجاوزات این رژیم علیه لبنان اعلام کرد که این معادله به‌معنای اعلام جبهه جدیدی از درگیری است که صرفاً محدود به سواحل لبنان نمی‌شود.
بعد از سخنرانی اخیر سید «حسن نصرالله» و مواضع قاطعی که در حمایت از ثروت‌های نفتی و گازی لبنان مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد، رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی این رژیم به‌دقت اظهارات وی را تحت نظر داشتند، در همین راستا مرکز صهیونیستی «یروشالمی» که متخصص امور عمومی و حکومتی رژیم صهیونیستی است در گزارشی اعلام کرد، سخنان نصرالله به‌معنای اعلام مرحله جدیدی در یک جبهه درگیری گسترده است که صرفاً محدود به سواحل لبنان نمی‌شود.

در ادامه گزارش این مرکز صهیونیستی آمده است، حسن نصرالله به‌عنوان رهبر حزب‌الله معادله جدیدی را برای مذاکره بر سر ترسیم مرز دریایی بین «اسرائیل» (فلسطین اشغالی) و لبنان تعیین می‌کند. نصرالله در سخنرانی خود تهدید کرد که اگر حقوق لبنان در هفته‌های آینده احیا نشود همه سکو‌های نفتی و گازی اسرائیل در سراسر دریای مدیترانه هدف قرار خواهد گرفت، این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شود «آموس هوکستاین» فرستاده آمریکا که میانجیگری در پرونده‌های مرزی اسرائیل و لبنان را به‌عهده دارد قرار است این هفته به بیروت بیاید. هفته گذشته هوکستاین به اسرائیل (فلسطین اشغالی) آمد و با وزیر انرژی اسرائیل دیدار داشت و در پایان این نشست گفت که شکاف‌ها (در پرونده مناقشه مرزی) کمتر شده است.

این مرکز صهیونیستی افزود، اما نصرالله از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه استفاده کرد و به ایالات متحده و اسرائیل درباره تلاش‌هایشان جهت نادیده گرفتن حقوق لبنان در زمینه ثروت‌های نفتی و گازی در آب‌های اقتصادی این کشور هشدار داد. نصرالله در یک سخنرانی در ۱۳ جولای به اسرائیل نسبت به شروع استخراج گاز از میدان کاریش در سپتامبر آینده هشدار داد و گفت که اگر لبنان ظرف دو ماه به حقوق خود نرسد، وضعیت بسیار دشوار خواهد بود. وی توضیح داد که ضعف آمریکا و اسرائیل نیاز فوری آن‌ها به گاز و نفت است که به لبنان و حزب‌الله این توانایی را می‌دهد که از این فرصت استفاده کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار