کد خبر: 1097253
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: در صورت حمله به تاسیسات حساس ایران، عمق رژیم صهیونیستی هدف قرار خواهد گرفت.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: اعلامیه قدس (سند مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی که پس از سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی به امضا رسید)، فقط یک بیانیه تکراری است که هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از اظهارات مقامات سعودی مبنی بر دراز کردن دست دوستی به سوی ایران استقبال می‌کنیم و آماده گفتگو و احیای روابط معمول با این کشور هستیم. ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند و حل اختلافات بین این دو کشور به یک تحول منطقه‌ای منجر خواهد شد.

خرازی تصریح کرد: سخن گفتن از طرح ناتوی خاورمیانه، ایده‌ای سطحی است و عربستان تأکید کرد که این طرح موضوعیتی ندارد.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در مرحله ضعف قرار دارد و حمایت بایدن از این رژیم در وضعیت آن تغییری ایجاد نمی‌کند.

این مقام ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: هرگونه تعرض به امنیت ایران از کشور‌های همسایه با واکنش سخت ما به این کشور‌ها و پاسخ مستقیم به رژیم صهیونیستی مواجه خواهد شد. ما رزمایش‌های گسترده‌ای را با هدف هدف قرار دادن عمق قلمرو اسرائیل در صورت حمله این رژیم به تأسیسات حساس ایران برگزار کردیم.

وی افزود: آمریکا هیچ گونه ضمانتی برای حفظ هر گونه توافق هسته‌ای ارائه نمی‌کند و این مسئله، هر توافقی را با مشکل مواجه می‌کند.

خرازی اظهار داشت: تنها راه حل بحران‌های منطقه ای، تشکیل "مجمع گفتگوی منطقه ای" برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: قطر پیشنهاد‌های مهمی در زمینه گفتگو‌های منطقه‌ای ارائه داده است و ما نیز آمادگی کامل خود را برای مشارکت در آن اعلام کرده ایم. ما خواهان آغاز گفتگو‌های منطقه‌ای با حضور کشور‌های مهمی مانند عربستان، ترکیه، مصر، قطر و سایر کشور‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: ما درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود با کسی مذاکره نمی‌کنیم چرا که هدف دشمنان از مطرح کردن این گونه بحث ها، تسلیم شدن ایران است. مذاکره مستقیم با آمریکا با وجود دیوار مستحکمی از بی اعتمادی به واشنگتن و سیاست‌های آن، دشوار است.

کمال خرازی در پایان گفت: این بر کسی پوشیده نیست که ما توان فنی برای ساخت بمب هسته‌ای را در اختیار داریم، ولی تصمیمی برای انجام این کار نداریم. ما فقط در خلال چند روز سطح اورانیوم غنی شده را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش دادیم و به سادگی می‌توانیم آن را به ۹۰ درصد افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار