کد خبر: 1096009
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
به گفته مسئولان طرح آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) در حال انجام است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: اجرای پروژه‌های مرتبط با انتقال آب، آب بخش شرب و کشاورزی از جمله اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه است که برای اجرای این پروژه‌ها مشارکت مردم و نهاد‌های اجرایی به‌کار گرفته می‌شود چرا که مردم‌محوری و نقش‌آفرینی مردم الگوی حرکتی بسیج سازندگی به‌شمار می‌رود.

همانطور که بار‌ها امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای تاکید فرمودند مردم، ولی نعمتان انقلاب هستند و گروه‌های جهادی با توجه به این موضوع و اصل اساسی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مناطق محروم و ارائه خدماتی صادقانه به مردم به میدان خدمت آورده است.

با توجه به وجود مشکلات بسیار در حوزه کم‌آبی سپاه اقدامات خوبی در استان کرمانشاه و در راستای رفع مشکلات کم آبی داشته به طوری که در راستای حل مشکلات مربوط به آب شرب برخی از روستا‌های استان که با تنش آبی آبرسانی روبه‌رو بوده، برطرف کردن مشکلات ۳۴۹ روستا توسط بسیج سازندگی با مشارکت دستگاه‌های متولی، مردم و ساکنان روستا در دستور کار قرار دارد.

جهادگران بسیجی در گام دوم انقلاب پای کار انقلاب اسلامی و خدمت به مردم هستند و امروز همه باید با همت بیشتر و کار جهادی و انقلابیی، غبار فقر و محرومیت را از چهره جامعه و به ویژه مناطق محروم و محروم‌نشین در کشور و استان کرمانشاه دور کنند.

فرمانده سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) استان و قرارگاه نجف، آبرسانی به روستا‌های محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی در دست اجرا است گفت: با پایان این پروژه ۲۶ هزار نفر در قالب ۶۵۰۰ خانوار از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

سردار بهمن ریحانی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی استان قرار است ۱۳۲ روستا را از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند کند عنوان کرد: آبرسانی به مجتمع امام علی علیه‌السلام، هفت آشتیان، قلعه سلیمان خان کرمانشاه، هفت آشتیان سنقروکلیایی، ترتب اسلام‌آباد غرب، کرج و پاقلعه صحنه از پروژه‌های آبرسانی است که عملیات اجرایی آن دو ماه است آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال آبرسانی به مجتمع امام علی علیه‌السلام، هفت آشتیان، قلعه سلیمان خان کرمانشاه و کرج و پاقلعه صحنه به بهره‌برداری برسد بیان کرد: عملیات آبرسانی سیار در ۱۸۳ روستا در مناطق مرزی و اورامانات توسط نیروی زمینی در قرارگاه نجف اشرف استان کرمانشاه به صورت هفتگی در حال اجرا است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه گروه‌های جهادی در طرح جهاد آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه حضوری فعال خواهند داشت گفت: طرح بزرگ جهاد آبرسانی در تفاهم‌نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) بسیج سازندگی سپاه پاسداران در سراسر کشور و استان کرمانشاه انجام می‌شود.

سرهنگ فرزاد دوستوندی با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متعهد شده که آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان کرمانشاه را در بازه زمانی ۳۰ ماهه انجام دهد و این کار در استان کرمانشاه با همکاری قرارگاه نجف اشرف و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) انجام خواهد شد عنوان کرد: مجتمع‌های آبرسانی در روستا‌های استان کرمانشاه تعریف شده و ۶ مجتمع و ۲ تک روستایی را بسیج سازندگی متعهد شده به بهره‌برداری رسانده و به مردم استان خدمت‌رسانی کند.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌ها هم‌اکنون پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته و تعدادی دیگر نیز در مرحله تجهیز کارگاه هستند و اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت: در راستای انجام پروژه‌های جهاد آبرسانی از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی نیز استفاده خواهد شد و بسیج سازندگی پروژه‌هایی مانند ساخت ۱۰۰ مسکن محرومین و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت جاده‌های بین مزارع روستایی از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان کرمانشاه است عنوان کرد: این پروژه با تفاهم راهداری در سطح استان تعدادی راه شناسایی و بحث زیرسازی این پروژه انجام و تا پایان شهریور کار آسفالت این روستا‌ها انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار