کد خبر: 1095841
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
پاسخ وزارت آموزش و پرورش به گزارش «جوان»

وزارت آموزش و پرورش به گزارش «جوان» پاسخ داد.
پس از انتشار گزارشی در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۱ با عنوان «عدالت آموزشی با شهریه ۵۰ میلیونی!» سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش پاسخی را به دفتر روزنامه ارسال داشته‌است.
متن پاسخ وزارت آموزش و پرورش به گزارش «جوان» به این شرح است:
۱ - تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی همه ساله به استناد مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی و پس از تصویب شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی از طریق سامانه مشارکت‌ها www. mosharekatha. ir به مؤسسین ابلاغ می‌شود.
۲ - مؤسسان مدارس غیردولتی موظف هستند با توجه به شاخص‌های مندرج در مواد فوق شامل اجاره بهای حقوق و مزایای پرسنل، کیفیت آموزشی و پرورشی، تعداد دانش‌آموزان، دوره تحصیلی و شهریه سال گذشته اطلاعات واحد آموزشی را در سامانه مورد اشاره وارد و پس از تأیید منطقه/ ناحیه مربوطه جهت تعیین شهریه به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال تا شهریه آن واحد آموزشی اعلام گردد.
۳ - کلیه فرآیند شهریه و میزان افزایش سالانه پس از تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به واحد‌های آموزشی غیردولتی ابلاغ می‌شود.
۴ - شهریه ابلاغی به مدارس غیردولتی شامل شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه درسی می‌باشد و مؤسسان مدارس غیردولتی نباید مبلغی بالاتر از شهریه فوق از اولیای دانش‌آموزان دریافت کنند.
۵ - استفاده دانش‌آموزان از سایر خدمات ارائه شده توسط مؤسسان، از قبیل فعالیت‌های غیرآموزشی، هزینه ایاب و ذهاب، تغذیه میان وعده، ناهار و لباس فرم به صورت کاملاً اختیاری بوده و هزینه این برنامه‌ها با قرارداد‌های مشخص که به امضای اولیای دانش‌آموز و مؤسس رسیده قابل دریافت می‌باشد.
لازم به ذکر است در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و اعتراضات، سامانه پاسخگویی به شکایات ذیل سایت مشارکت‌ها به آدرس
www. mosharekatha. ir را در نظر گرفته که تمامی اولیای دانش‌آموزان و کارکنان مدارس، مراکز غیردولتی و مدارس آموزش از راه دور می‌توانند شکایات خود را ثبت و پیگیری نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار