کد خبر: 1095664
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
دولت آمریکا بار دیگر حمایت بی، چون و چرای خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرد و حاضر به پذیرش قتل شیرین ابو عاقله که تابعیت آمریکایی هم داشت، توسط نظامیان صهیونیست نشد.
شبکه الجزیره و شماری از رسانه‌های فلسطینی به نقل از بیانیه وزارت خارجه آمریکا خبر داد، این وزارت نمی‌تواند یقینا اعلام کند گلوله شلیک شده که منجر به کشته شدن شیرین ابو عاقله روزنامه نگار (شبکه الجزیره) در روز ۱۱ می‌گذشته در شهر جنین شد، از یک سلاح اسرائیلی بوده است.

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد: آزمایش‌های جنایی انجام شده بر روی گلوله به دست آمده نتوانست به کارشناسان در زمینه رسیدن به منبع اصلی شلیک کننده کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد: بعد از بررسی‌های جنایی انجام شده بر روی گلوله توسط کارشناسان مستقلی که تحت نظر هماهنگ کننده آمریکایی فعالیت می‌کنند، این امکان فراهم نشد که بتوان به نتیجه قاطعی درباره منبع شلیک این گلوله رسید.

وی افزود: نتیجه گیری صورت گرفته از سوی هماهنگ کننده آمریکایی آن است که در نتیجه بررسی تحقیقات انجام شده توسط طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی باید گفت ترجیحا ابوعاقله با گلوله شلیک شده از محل تمرکز ارتش اسرائیل به قتل رسیده است.

با این وجود هماهنگ کننده مدعی شد هیچ دلیلی برای رسیدن به این اعتقاد به دست نیاورده است که شلیک صورت گرفته متعمدانه بوده باشد، اما در نتیجه شرایط اسفباری این اتفاق رخ داد که در آن ارتش اسرائیل مشغول انجام عمیات علیه فعالان جهاد اسلامی بود.

از سوی دیگر یک مسئول فلسطینی در واکنش به این بیانیه به رویترز گفت: اسرائیل قاتل شیرین ابوعاقله است و باید مجازات شود.

الجزیره هم به نقل از وزیر دادگستری تشکیلات خودگردان اعلام کرد: بدون مقایسه و مطابقت گلوله با اسلحه شلیک کننده تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله ناقص باقی می‌ماند.

خاطر نشان می‌شود شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در کرانه باختری اشغالی، تابعیت آمریکایی داشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار