کد خبر: 1095648
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در میانه آتش در منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم. این نه تنها دستاورد کوچکی نیست که خود مقدمه و پیش‌نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقدامات دیگر است که نیروهای مسلح با همکاری مردم آن را برقرار کرده‌اند.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و کردستان اظهار کرد: مسیر شهدا در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه، سنی، کرد و سایر اقوام برای حفظ دین و میهن و سرفرازی ملت بود و تصویر روشنی برای آینده ما ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیون کردستان 54 شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کردند، گفت: تمام روحانیون ولایی و انقلابی این استان هم قطعاً رهروان راه شهدا و منتظر گذر از چنین مسیر نورانی هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: مسیر شهادت در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه و سنی، کرد و سایر اقوام کشور برای حفظ دین مبین اسلام، مهین اسلامی و عزت و سربلندیمان بوده و برای آینده کشور ترسیم کرده است.

باقری از برگزاری این مراسم تقدیر کرد و افزود: این گردهمایی و مراسم نمونه روشنی از وحدت، برادری، اخوت و هم‌افزایی و همراهی همه اقشار از هر مذهب و قومی در این سرزمین ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و ستم با رهبری امام راحل مردانه به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستم‌شاهی سیاه پهلوی بازپس گرفت و به آزادی رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: دشمنان این ملت آزادی آنها را برنتافتد و بلافاصله در اقصی نقاط کشور و به ویژه این سرزمین بر امنیت مردم تاختند و مشکلات فراوانی را برای کشورمان ایجاد کردند.

باقری اذعان کرد: طی بیش از چهار دهه در 40 و چند سال گذشته بارها و بارها این تجربه را داشته‌ایم که در هر مقطعی به روش و تاکتیکی با سرمایه‌گذاری عظیم و تحریک و توطئه تلاش کردند که وحدت، همدلی و برادری در این خطه مقدس را تبدیل به تفرقه و دشمنی کنند و منافع خود را با استثمار و چپاول ادامه دهند.

وی اعلام کرد: اما مردم کردستان و روحانیت در راس آنها و مهاجرین و یاران که به کمک امنیت کردستان آمدند توانستند امنیت پایدار را در این سرزمین تامین کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در مقطع ابتدایی پیروزی انقلاب توفیق حضور در کردستان را نداشتم و در مقاطعی در دوران دفاع مقدس برای عملیات‌هایی همچون والفجر ۴ به استان آمده‌ام.

باقری یادآور شد: از پیشکسوتان شنیده‌ایم که در آن شرایط حساس مردم شیعه و سنی، کرد و فارس و از هر قوم و مذهبی در این خطه جان خود را بر کف دست گرفتند و از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های ضد انقلاب با صدام ملعون همراهی کردند و تمام توان خود را برای ناامن کردن این سرزمین بکار گرفتند اما مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این استان با دفاع جانانه با سربلند میدان نبرد با دشمنان شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: رزمندگان اسلام این نبرد بزرگ را با پیروزی به پایان رساندند و در دهه 70 در پی ترورها و درگیری‌های بزرگ قوای اسلام با حمله به مرکزیت ضد انقلاب آنها را سرکوب کردند و آنها تعهد کتبی رعایت امنیت در کشور ما را دادند.

باقری عنوان کرد: در دهه 80 نیز به نحو دیگری این امنیت را به خطر انداختند، اما هر بار با تکیه بر همدلی و برادری، ایثار و از خودگذشتگی و تبعیت از فرامین رهبری این امنیت را حفظ کردند.

وی با یادآوری اینکه امنیت امروز در کردستان مثال کم‌نظیری در کشور است و این به آسانی بدست نیامده و برای این امنیت، دفاع پایدار و بازدارندگی کارآمد خون‌ها ریخته شده و جانبازان عزیزی تقدیم شده‌اند، ابراز کرد: ما در میانه آتش در منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم و این نه تنها دستاورد کوچکی نیست که خود مقدمه و پیش‌نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقدامات دیگر است که نیروهای مسلح با همکاری مردم آن را برقرار کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید قدر این امنیت را بدانیم و به آن بی‌توجهی نکنیم، عنوان کرد: هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره در حال توطئه و رصد سرزمین ایران عزیز است، منجر به شکست‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

باقری با بیان اینکه مرزهای ما با کشور همسایه باید آورده اقتصادی چشم‌گیر برای مردم داشته باشد، گفت: اما این وضعیت حادث شده در آنجا مشکلاتی را در این جهت ایجاد کرده و تلاش سنگینی توسط دستگاه سیاست خارجی و سپاه پاسداران و دیگر مسؤولان برای سر و سامان دادن به این نابسامانی امنیتی برقرار است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های گذشته مرکز صهیونیست‌ها در شمال عراق هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت و صهیونیست‌ها به تلفات خود در آنجا اعتراف کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به کردستان را باید نقطه عطف بشمار آوریم که علاقه و توجه رهبری به کردستان فوق‌العاده بالا است و تعابیری که خطاب به مردم کردستان عنوان کردند در کمتر جایی دیده می‌شود.

باقری افزود: رهبری عنوان کردند، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، فداکاری‌های بزرگ، سرزمین فرهنگ و هنر و صفا و صمیمیت و وفاداری است و این تعبیر بلند افتخار مردم عزیز کردستان و در راس آن روحانیت معزز است.

وی عنوان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که هزاران نفر از مردم کردستان اسلحه به دست دوش به دوش پاسداران و سایر نیروهای مسلح مشغول خدمت و برقراری امنیت هستند و ما به آنها پشت گرم هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: عشایر عزیز و اقشار گوناگون مردم خود امنیت را به عهده دارند و امنیت پایدار مدنظر رهبری اتفاق افتاد.

باقری ادامه داد: جوانان کردستان باید بدانند این امنیت به آسانی به دست نیامده و باید مانند چشم از آن مراقبت کرد.

وی تاکید کرد: جوانان استان که آن دوران را ندیده‌اند تحت هدایت رهبری باید از این دستاوردهای بزرگ حفاظت کنند.

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، کردستان نعمت‌های خدادادی بزرگی از معادن، قرارگیری موقعیت جغرافیایی در غرب کشور و به عنوان دروازه ورود و خروج کالا و نیازمندی ما و چه به لحاظ نیروی انسانی مملو از انسان‌های دانشمند است که در صورت مدیریت درست و اتکال به قدرت الهی عزیزان می‌توانند از کردستان یک استان نمونه ایجاد کنند.

باقری در پایان گفت: شاخص‌های فعلی که نتیجه تحریم‌ها و ناکارآمدی دوره‌های گذشته است، امیدواریم در دولت جدید با این امکانات عظیم و انسانی و با تلاش و جهاد، کردستان به جایگاه در خور برسانند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار