کد خبر: 1095612
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
رییس سازمان هواپیمایی
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام توقف فروش ارزی و دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی، گفت: دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می‌شود.
دو هفته بعد از رسانه‌ای شدن بخشنامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به همه ایرلاین‌ها که موضوع فروش دلاری بلیت هواپیما را آشکار کرد، وزیر راه و شهرسازی از ابطال آن و توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی خبر داد.

در همین راستا «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی صبح دوشنبه درباره جزییات موضوع «توقف فروش ارزی بلیت به اتباع خارجی» به خبرنگار اقتصادی ایرنا افرود: در سایت‌های ایرانی حق فروش بلیت هواپیما بر اساس دلار وجود ندارد و از امروز با همان نرخ مصوب به فروش می‌رود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: چارتر کننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند.

معاون وزیر راه، گفت: با این حال تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی بر اساس نرخ دلار به اتباع خارجی هیچ بلیتی فروخته نمی‌شود، اما با توجه به اینکه مسافران خارجی، بیرون از ایران بلیت را تهیه می‌کنند و در عراق تا سقف ۱۰۰ دلار بلیت مسیر‌های داخلی به فروش می‌رود، لازم است با دستورالعمل خاصی که روز شنبه ابلاغ خواهد شد ضمن توقف فروش ارزی و دلاری در داخل ایران، بخشنامه فروش جدید هم ابلاغ شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار