کد خبر: 1095356
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
این روز‌ها همه همصدا شده‌اند با معاندان نظام برای سیاسی کردن ورزش، همه آن‌هایی که در سرمقاله‌های روزنامه‌های‌شان در سایت‌های خبری‌شان همصدا با بی‌بی‌سی و من‌و‌تو و رسانه فاسد سعودی می‌خواهند بگویند وریا غفوری به‌خاطر مردم از استقلال می‌رود
فریدون حسن

این روز‌ها همه همصدا شده‌اند با معاندان نظام برای سیاسی کردن ورزش، همه آن‌هایی که در سرمقاله‌های روزنامه‌های‌شان در سایت‌های خبری‌شان همصدا با بی‌بی‌سی و من‌و‌تو و رسانه فاسد سعودی می‌خواهند بگویند وریا غفوری به‌خاطر مردم از استقلال می‌رود. روزنامه سازندگی و مجله، چه شده که همصدا با وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی و رسانه‌های وابسته به ملکه و حاکمان آل‌سعود شده‌اید و تمام توانتان را گذاشته‌اید برای اینکه بگویید جدایی یک بازیکن پا به سن گذاشته و در مرز بازنشستگی، بازیکنی که افت بدنی فاحشش در فصل قبل داد همه را درآورده بود، از تیمی که می‌خواهد از قهرمانی‌اش دفاع کند، سیاسی است؟!
برایش میتینگ راه انداخته‌اند و کار حتی به جایی رسیده که با کاپیتان رقیب مقایسه‌اش می‌کنند. سیدجلالی که با کارنامه‌ای پرافتخار در لیگ برتر کفش‌ها را آویخت و حالا می‌خواهد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. برایش سروصدا راه انداخته‌اند که چرا باید از استقلال برود و خیلی راحت کار را گره می‌زنند به مسائل سیاسی که بله، چون از درد مردم حرف زده، چون انتقاد کرده و، چون می‌خواهد هوای مردم را داشته باشد، می‌خواهند حذفش کنند.
داستان، قضیه وریا غفوری کاپیتان استقلال است. کاپیتان ۳۵ ساله‌ای که به روز‌های آخر فوتبالش نزدیک می‌شود و خودش بهتر از هر کس دیگری می‌داند که برای ماندن در ترکیب ثابت هر تیمی باید در مصاف با جوانان از جان مایه بگذارد، چه برسد به استقلال مدافع عنوان قهرمانی.
وریا می‌خواهد بماند؛ کجا بهتر از استقلال برای دیده شدن، اما وقتی حتی فرهاد مجیدی که به لحاظ فکری همسو با اوست هم جایی برایش در تیم خود باز نمی‌کند از دیگران چه توقعی می‌توان داشت. وریا فصل قبل در اکثر بازی‌ها نیمکت‌نشین بود. می‌گویند آن هم دلیل سیاسی داشته، اما به نظر شما فرهاد مجیدی کسی بود که زیر بار این حرف‌ها برود و کاپیتانش را بازی ندهد! نه، وریا مثل معنای اسمش کاملاً باهوش است و هوشیار و خوب می‌داند که برای به دیده‌شدن باید چکار کند. یک نگاه به عملکرد او در فصل گذشته خیلی چیز‌ها را روشن می‌کند. ضریب بالای پاس‌های اشتباه، کندی و سنگینی در حرکات، جا ماندن در برابر مهاجمان سرعتی، عقب نگه داشتن تیم برای دیده نشدن ضعف خود و در نهایت مشکل با کادر فنی از محمود فکری گرفته تا فرهاد مجیدی، این عملکرد یعنی اینکه وریا باید از استقلال برود، اما ناگهان جوی راه می‌افتد و همه خواهان ماندن او می‌شوند و حذفش را سیاسی می‌نامند.
وریا اظهارنظر می‌کند در خصوص مشکلات و تنگنا‌های اقتصادی و فشاری که روی مردم است. او حق دارد، ورزشکار است و مردم از چهره‌های ورزشی خود توقعی جز این ندارند، اما وریای باهوش خوب می‌داند که چه زمانی باید سراغ این حرف‌ها برود. آتش‌بیار‌های معرکه هم که هستند، بنابراین حذفش را سیاسی جلوه می‌دهند. حالا سؤال اینجاست که وریا غفوری چرا زمانی که شبانه به همراه چند نفر دیگر به هتلی در تهران رفت تا با احمد سعادتمند بنشیند و قرارداد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی خود را ناگهان به ۶ میلیارد در فصل اول و ۸ میلیارد در فصل دوم افزایش دهد، فکر گرسنگی و وضعیت اقتصادی مردم نبود؟ همان قراردادی که حتی داد بازیکنان تأثیرگذار استقلال را هم درآورد. وریا آن روز‌ها حرفی از مردم و دغدغه‌های‌شان نمی‌زد، چون خیالش راحت بود، اما امروز نه، امروز بنا به همان دلایلی که گفتیم باید از استقلال برود. حالا او شده نماد مردمداری! در‌حالی‌که خوب یادمان است، پاسخ یک گروه جهادی را برای کار کردن و خدمت به همین مردمی که امروز دم از آن‌ها می‌زند، نداد. گروهی که دعوتش کرده بودند تا برود برای مردم خطه خودش کار کند، اما دعوت‌شان بی‌جواب ماند. امثال وریا هم از بیت‌المال می‌خورند و هم دوست دارند مانند قهرمانان و چریک‌های مبارز خودشان را نشان دهند! رسانه‌های آن‌طرف آبی هم حسابی برایش نوشابه باز کرده‌اند که آهای کجایید دارند یک چهره مردمی را از باشگاهش بیرون می‌کنند. نه خبری نیست، وریا غفوری جایی در استقلال ندارد، فصل پیش هم نداشت، فقط فرهاد مجیدی سیاستمدارتر از این حرف‌ها بود که با بیرون گذاشتن کامل او برای خودش و تیمش حاشیه درست کند و حتی می‌گفت وریا باید جام را بالای سر ببرد و برد.
این روز‌ها برای کاپیتان استقلال برنامه‌ها دارند. خودش هم خوب می‌داند که وارد چه بازی کثیفی شده است. او را به عنوان نماد مردمداری علم کرده‌اند تا به خواسته‌های خود برسند، اما واقعیت چیز دیگری است. وریا غفوری، کاپیتان استقلال تلاش خود را برای تیمش کرده؛ چهره موفقی هم بوده، با استقلال خاطرات خوبی برای هواداران رقم زده، اما راه انداختن این بازی برای ماندن در استقلال اشتباه بزرگی است که مرتکب شده و کاش باز هم مانند معنای اسمش باهوش باشد و هوشیاری به خرج بدهد و راه خود را از کسانی که می‌خواهند از نام او استفاده کنند، جدا کند. قضیه وریا، قضیه ورزشکارانی است که فریب خورده‌اند و بعد رفته‌اند و فهمیده‌اند که بازی خورده‌اند. فقط امیدواریم که کاپیتان استقلال زود متوجه دامی که جلوی پایش پهن شده، بشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار