کد خبر: 1095176
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
صحبت از اخلاق و به ویژه اخلاق ورزشی همواره سرلوحه ورزش کشور بوده است، اما همه این شعار‌ها جایی به باد می‌رود که پای پول وسط باشد!
 مجلس شورای اسلامی تحت عنوان جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۳۱۵ میلیارد تومان بودجه ویژه و اختصاصی را برای ۲۸ فدراسیون ورزشی شامل تکواندو، تیروکمان، جانبازان و معلولان، جودو، دوومیدانی، قایقرانی، کاراته، کشتی، ورزش‌های دانش آموزی، هاکی، هندبال، ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، ورزش همگانی، ورزش‌های رزمی، وزنه برداری، ووشو، تنیس خاکی، ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ژیمناستیک، فوتبال، نابینایان و کم بینایان، هنر‌های رزمی و کونگ فو، والیبال، بسکتبال، شنا، دوچرخه سواری، تنیس روی میز و سوارکاری در نظر گرفت.

با توجه به توزیع نامتوازن ۳۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته به برخی فدراسیون‌ها، روسای برخی فدراسیون‌ها نسبت به این مساله اعتراض کرده و نامه اعتراضی خود را به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

ماجرا، اما از آنجا به جنجال تبدیل شد که وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته است به دلیل اختصاص بودجه ۷۰ میلیاردی از محل جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ از سوی مجلس شورای اسلامی، بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش در سال ۱۴۰۱ به فدراسیون کشتی اختصاص ندهد.

نکته بسیار قابل تامل، مهم و نابخشودنی در ورزش ایران، اما درگیری‌های لفظی اخیر بین محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی بود؛ جایی که ورزش ایران به آینه تمام نمای بد اخلاقی تبدیل شد و به صدر اخبار رفت.

این دو نفر که چند روز قبل از مجمع عمومی فدراسیون کشتی در جلسه‌ای دو نفره در وزارت ورزش و جوانان نیز حسابی از خجالت یکدیگر درآمده بودند کار را همین جا به پایان نرساندند و در مجمع عمومی فدراسیون کشتی آن‌هم در مقابل اصحاب رسانه کار را به بدترین شکل ممکن پیش بردند و روز سیاهی را در ورزش کشور به یادگار گذاشتند.

رییس فدراسیون کشتی که برای پیگیری افزایش بودجه فدراسیون کشتی در سال جاری به وزارت ورزش در خیابان سئول رفته بود، پس از آنکه پولادگر عنوان کرد هیچ بودجه‌ای برای کشتی در نظر نگرفته است، با وی درگیری لفظی شدیدی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

جزییات درگیری شدید علیرضا دبیر با معاون وزیر ورزش در سئول

سوال بسیار مهم این است که با توجه به تنش شدید بین محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی به چه علت با مدیریت ناصحیح، تنش‌ها به مجمع عمومی فدراسیون کشتی کشیده شد و دو نفری که روز گذشته حسابی با یکدیگر درگیر شده بودند، در کنار یکدیگر نشستند و این بار در مقابل دوربین و رسانه‌ها باعث شدند اخلاق زیر پا گذاشته شود؟

آیا بهتر نبود با توجه به اختلافات به وجود آمده، وزیر ورزش و جوانان به مساله ورود و چالش به وجود آمده را با مدیریت صحیح حل می‌کرد و پس از آن مجمع عمومی فدراسیون کشتی برگزار می‌شد؟ آیا بهتر نیست اختلافات درون ورزش پشت همان در‌های بسته حل شوند و شرایط به گونه‌ای پیش نرود که جز شرمساری چیزی به بار نیاید؟ شاید با توجه به درگیری شدید به وجود آمده بهتر بود وزیر ورزش و جوانان بلافاصله به مساله ورود می‌کرد و پس از آن با پادرمیانی و آرام کردن فضا، مجمع عمومی فدراسیون کشتی به عنوان ورزش اول کشور برگزار می‌شد.

به طور حتم سهم یکی از این دو نفر در درگیری‌های به وجود آمده بیشتر و سهم دیگری کمتر است، اما حتی اگر حق با شما باشد نباید با رفتار نامحترمانه، پرخاش و توهین همراه باشد و شرایطی رقم بخورد که شاید در ورزش کشور بی‌سابقه است.

زمانی که بزرگان ورزش کشور این چنین به یکدیگر می‌تازند و از خجالت یکدیگر در می‌آیند چگونه می‌توان از اخلاق در ورزش دم زد و در آینده صحبت‌های آن‌ها در مورد منش پهلوانی و رعایت اخلاق در ورزش را پذیرفت و توقع داشت که جوانان علاقه‌مند به ورزش پذیرای پند و اندرز‌های آنان باشند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار