کد خبر: 1095099
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
معاون امور دفاعی امنیتی نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی گفت که ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی خواستار تداوم و باقی ماندن تنش‌ها در یمن است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مقام دولت نجات ملی یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی خواستار تداوم تنش‌ها در این کشور است.

بر اساس این گزارش، «جلال الرویشان» معاون امور دفاعی امنیتی نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا تاکید کرد که ائتلاف متجاوز آمریکایی سعودی خواستار تداوم تنش‌ها در یمن است به همین دلیل مزدوران در تعز با تمام پیشنهاد‌ها درباره گشودن جاده‌ها مخالفت کردند.

وی همچنین تصریح کرد در صورتی که طرف مقابل در تصمیم گیری‌ها از هیمنه و سیطره ائتلاف متجاوز خارج شود امکان دستیابی یمنی‌ها به راهکار‌ها و تفاهمات در تعز و دیگر استان‌ها وجود دارد.

الرویشان همچنین افزود که گشودن بنادر، فرودگاه یا جاده‌ها در راستای کسب دستاورد‌های سیاسی صورت نمی‌گیرد بلکه هدف از آن رفع مشکلات و درد و رنج مردم یمن است.

وی در عین حال تصریح کرد که ائتلاف متجاوز بر سر هرگونه تفاهماتی که بحران انسانی در یمن را کاهش دهد مانع تراشی می‌کند و این امر در خصوص پرونده اسرا، جاده‌ها و دیگر موضوعات انسانی واضح و عیان است.

لازم به ذکر است که رژیم سعودی بیش از هفت سال است با چراغ سبز آمریکا و همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار