کد خبر: 1094932
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

اصلاح‌طلبان که کارنامه هشت ساله دولت‌شان همچنان بر دوش مردم سنگینی می‌کند، حالا چند ماهی است که ایده و نظرات اقتصادی برای دولت رئیسی می‌دهند و روشن نیست چرا وقتی مدیریت اجرایی کشور دست خودشان بود، این ایده‌ها برای شکوفایی اقتصادی اجرایی نشد و کار به اینجا رسید. حالا هم حسین مرعشی پا را از نقد دولت رئیسی فراتر گذاشته و گفته که عمر دولت رئیسی به پایان نمی‌رسد، چون هیچ کاری انجام نداده است!
حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه‌ای گفته «بعید نیست که دولت آقای رئیسی به پایان برسد...». او دلیل پایان زود هنگام عمر دولت رئیسی را این بیان کرده که «تا به حال ایشان اقداماتی انجام نداده است.»
او همچنین پیش‌بینی کرده ایران و امریکا حتی «بدون خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی توافق خواهند کرد.
مرعشی در مورد حسن روحانی بعد از ریاست جمهوری هم گفت: «سمتی به ایشان ندادند.» و در پاسخ به این نکته که «گفته می‌شود که او مجمع را قبول ندارد به همین دلیل این عضویت در آن به ایشان پیشنهاد نشد.»‌تصریح می‌کند که «اگر سمتی به ایشان می‌دادند قبول می‌کرد.»
به نظر می‌رسد تخریب هماهنگ دولت رئیسی به دست اصلاح‌طلبان ناشی از یک ترس و یک امید است، ترس اینکه دولت رقیب اصلاح‌طلبان بتواند موفق شود و امید اینکه با سیاه نمایی در مورد دولت رئیسی بتوانند سیاهی‌های دولت روحانی را از خاطره‌ها ببرند.
روزنامه سازندگی که ارگان رسمی حزب کارگزاران (حزبی که مرعشی دبیرکل آن است) است، اخیراً مطلبی انتقادی درباره عبدالناصر همتی، یکی از رؤسای بانک مرکزی دولت روحانی منتشر کرده بود. این رسانه که با اعتراض و تکذیب همتی مواجه شده بود، تلاش کرد در مطلبی دیگر دل او را به دست بیاورد، اما جملاتی نوشته که به نظر توهماتی در مورد عملکرد همتی و دولت روحانی است. در واقع سازندگی برای به دست آوردن دل همتی، اعتبارش را وسط آورده است و مدعی می‌شود همتی و کلیت دولت روحانی «توانستند از ونزوئلایی شدن ایران جلوگیری کنند.»
از جمله موضوعات مدح همتی در سازندگی، این است که او «صحنه را ترک نکرده و همچون ماه‌های منتهی به انتخابات درباره مسائل اقتصاد ایران نظر می‌دهد.» و بعد در جملاتی جالب توجه می‌نویسد: «عملکرد همتی در دوران ریاستش بر بانک مرکزی قابل قبول بود؛ چه آنکه موفق شد با کمترین درآمدها، اقتصاد کشور را از بد‌ترین بلایا عبور دهد. خاصه آنکه امریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به‌صورت رسمی از برجام خارج شد. عبدالناصر همتی برای عبور از مرحله سخت خروج امریکا از پیمان برجام و تحریم‌های جدید، تمهیداتی اندیشید که تا حد زیادی موفق بود.»
مردم شاید جزئیات عملکرد همتی را از خاطر برده باشند، اما نتیجه عملکرد تیم اقتصادی دولت روحانی چیزی نیست که به این زودی‌ها از یاد مردم برود یا تأثیرات آن از گرده مردم برداشته باشد. گرچه حزب کارگزاران از یک سو، در مصاحبه دبیرکلش دولت رئیسی را در حدی بداند که نمی‌تواند عمر قانونی‌اش را به پایان برساند و از سویی دیگر، محض ملاحظات حزبی، مداح دولت روحانی و رئیس کل بانک مرکزی‌اش شود!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار