کد خبر: 1094803
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
برخی رسانه ها حمله به فرودگاه دمشق را نشانه برتری اطلاعاتی و نظامی صهیونیست ها تحلیل کردند اما واقعیت های میدانی متقاوت از این جنگ رسانه ای هدفمند است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: فرودگاه بین المللی و البته غیرنظامی دمشق دو هفته پس از حملات موشکی رژیم صهیونیستی با تلاش نیروهای فنی و مهندسی بار دیگر به چرخه فعالیت بازگشت و خدمات هوایی ارائه می دهد.

صهیونیست ها بیستم خردادماه امسال با حملات سنگین، خسارت های قابل توجهی را به قسمت های مختلف این فرودگاه به ویژه باندهای پرواز وارد آوردند و نتیجه تخریب های صورت گرفته تعلیق پروازها و خارج شدن این مبدا و مقصد پروازی از مدار فعالیت بود.

در روزهای گذشته گمانه زنی ها و تحلیل های مختلفی در خصوص چرایی این حمله کم سابقه مطرح شد و در این میان برخی به این حملات رنگ و لعاب دیگری دادند و تلاش کردند به افکار عمومی القا کنند این حملات نشانه برتری اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌هاست در صورتی که واقعیت های میدانی متقاوت از این جنگ رسانه‌ای هدفمند است.

آگاه شدن از حقیقت ماجرایی کمتر رسانه‌ای شده که در میدان نبرد مخفی در جریان است به خوبی چرایی اقدام جنون آمیز صهیونیست‌ها را در حمله به فرودگاه دمشق و آسیب جدی به باندهای شرقی و جنوبی که منجر به توقف موقت پروازها شد نشان می‌دهد.

در سال های اخیر رژیم صهیونیستی با انجام حملات مختلف هوایی تلاش کرد از حضور رزمندگان جبهه مقاومت (از جمله نیروهای مستشاری ایران) در مناطق مرزی مشترک استان دمشق و قنیطره با فلسطین اشغالی جلوگیری کند اما هر چه زد به دربسته خورد چرا که تاکتیک‌های اتاق عملیات محور مقاومت برای چگونگی استقرار و تثبیت حضور در مرزها متفاوت و غیرقابل کشف بود.

پشت پرده حملات به فرودگاه بین المللی دمشق/ دستپاچگی صهیونیست‌ها با حضور متفاوت مقاومت در مرزهای درعا و جولان اشغالی +نقشه میدانی

صهیونیست ها در مرحله بعد توان خود را برای کنترل حضور رزمندگان و سپس عقب راندن آنان از مرزهای مشترک به کار گرفتند و ده‌ها حمله دیگر را ترتیب دادند اما نیروهای مقاومت نه تنها از مرزهای دمشق و قنیطره عقب نشینی نکردند راه را برای حضور جدی و خاص در یک استان دیگر باز کردند.

خبر حضور قدرتمند و متفاوت رزمندگان جبهه مقاومت در نزدیکی‌های جولان اشغالی و اردن یعنی همان استان درعا در ابتدا برای صهیونیست ها غیرقابل باور بود اما پس از مدتی متوجه شدند این مسئله حقیقت دارد و همان راهبرد تکراری (دهها حمله هوایی) در پیش گرفتند و البته نتیجه در میدان مانند قبل ناکامی بود.

تثبیت حضور طیف مختلفی از رزمندگان با انواع سلاح های منحصر به فرد و نابود کننده در جنوب (استان درعا) بدون هیاهوی رسانه ای موازنه قدرت را به سود جبهه مقاومت تغییر داده و خواب را از چشمان صهیونیست ها ربوده است.

صهیونیست ها که از حضور نیروهای مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی به وحشت افتاده اند با فرار به جلو بی نتیجه (حملات هوایی، ترور، رزمایش نظامی، حمله سایبری و...) تلاش می‌کنند این شکست را کمرنگ کنند و اقدام جنون آمیز حمله به فرودگاه دمشق در همین راستا است.

از سویی دیگر، صهیونیست ها درصدد هستند شکست خود را با مانورهای خبری خاص (پوشش گسترده حملات هوایی به سوریه) پنهان کنند اما واقعیت ها در میدان نبرد مشخص شده و این مسئله حالا در مرزهای مشترک دمشق، قنیطره و درعا با فلسطین اشغالی برای همگان قابل مشاهده است.

عوامل رسانه ای رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده اند با تمرکز بر پوشش گسترده خبری حمله هوایی (البته بدون نتیجه) به سوریه کمبودها را در میدان نبرد جبران و افکار عمومی را فریب دهند و همیشه بر کلید واژه و جمله هایی همچون «حمله موشکی اسرائیل با هدف جلوگیری از انتقال تجهیزات و نیرو از تهران به دمشق با موفقیت انجام شد» درصدد برآمدند برنده را صهیونیست‌ها نمایش دهند اما آنچه در واقعیت روی داده حضور قدرتمند رزمندگان جبهه مقاومت در عمق مناطق مرکزی (دمشق و قنیطره) و جنوب (استان درعا) است. حالا رزمندگان مقاومت بیش از هر زمان دیگری به مرزهای فلسطین اشغالی نزدیک‌ شده‌اند و صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند معنای این حضور چیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار