کد خبر: 1094594
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
فرمانده کل سپاه در آیین تکریم و معارفه فرماندهی سپاه حفاظت، ولی امر (عج):
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه روح جهاد و مبارزه با استکبار از نقطه امامت و رهبری انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، گفت: مرکز ثقل مقاومت اسلامی ایران عزیز و قائمه آن رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه روح جهاد و مبارزه با استکبار از نقطه امامت و رهبری انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، گفت: مرکز ثقل مقاومت اسلامی ایران عزیز و قائمه آن رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرماندهی سپاه حفاظت، ولی امر (عج) که با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و جمعی از فرماندهان و مسئولان این سپاه برگزار شد، با بیان اینکه امامت نعمت جاری و موهبتی بی انتها است که با طلوع خورشید نورانی و با عظمت انقلاب اسلامی در پیکره امت اسلام به آشکار جاری شد، گفت: امام تجسم عینی اسلام عزیز است، اگر بخواهیم به اسلام تجسم انسانی بدهیم و اسلام و قرآن و حکمت‌های بالغه الهی و الهام یافته از این منبع فیاض و سیال وحی الهی را در سیمای یک انسان تجسم کنیم، امام آن ستاره درخشانی است که در سپهر هدایت امت اسلام، همواره هدایتگر مردم به سمت ارزش‌های متعالی است. وی افزود: این تک ستاره در عالم معنا و عالم حقیقت همان امامت است که هرگز تغییر موقعیت و حالت نمی‌دهد و هر کسی به آن نگاه کند می‌تواند مسیر سعادت خود را بیابد.
سردار سلامی تصریح کرد: همان‌گونه که در دوران طلایی طلوع اسلام، امام تجلی گاه اسلام، حکمت و رحمت الهی و نمونه ارزش‌های ناب و متعالی اسلام بود؛ امروز هم نایب امام تجلی گاه نور امامت در قالب یک انسانیت در قلب و نقطه مرکزی یک جهاد وسیع جهانی قرار گرفته است و از این نقطه مرکزی حکمت، معرفت، آگاهی و شناخت به دنیای اسلام و در افقی فراتر از آن به همه بشریت الهام می‌شود. سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه روح جهاد و رخسار مبارزه با مستکبران از نقطه امامت و رهبری انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و بر پیکره امت اسلام و بلکه جامعه بشری جاری می‌شود، گفت: امروز ایران عزیز اسلامی، مرکز ثقل مقاومت اسلامی است و رهبری معظم انقلاب، قائمه این مقاومت برابر استکبار است.
فرمانده کل سپاه در ادامه با قدردانی و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و شبانه روزی سردار جباری طی ۱۲ سال فرماندهی سپاه حفاظت، ولی امر (عج) وی را یکی از فرماندهان با اخلاص، با صداقت، امین، حفیظ، پاک، وفادار و دلداده به ولایت و آگاه نسبت به موقعیت انقلاب و اسلام توصیف و افزود‌: خوشبختانه وی طی این مدت در قلب رویداد‌های بزرگ، همیشه با آرامش، متانت، صبر و گشاده رویی مأموریت‌ها و مسئولیت خود را پیگیری و تعقیب کرده است.
فرمانده کل سپاه همچنین سردار حسن مشروحی فرد فرمانده جدید سپاه حفاظت، ولی امر (عج) را از فرماندهان مقتدر، مصمم، مخلص و فهیم توصیف و اظهار امیدواری کرد دوره جدید فرماندهی سپاه حفاظت، ولی امر (عج) همچنان در صراط درخشش و بالندگی، موجب افتخار و سربلندی این مجموعه حساس و راهبردی باشد. در پایان این مراسم حکم انتصاب فرمانده سپاه حفاظت، ولی امر (عج) به سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن مشروحی‌فرد اعطا و با اهدای لوح سپاس از مجاهدت‌های ۱۲ ساله سردار سرتیپ پاسدار ابراهیم جباری در سمت فرماندهی این سپاه قدردانی شد.
سردار جباری مدافع وطن، محافظ فرمانده
سردار ابراهیم جباری ۱۲ آبان سال ۱۳۸۹ به فرماندهی سپاه حفاظت، ولی امر (عج) انتخاب شد و تا ۴ تیر ۱۴۰۱ به مدت ۱۲ سال فرماندهی این یگان را در اختیار داشت. او پیش از این ۱۲ سال، مسئولیت‌های مختلفی را تجربه کرده که نگاهی به آنان خواهیم داشت.
‌سردار جباری پس از پایان جنگ تحمیلی به فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان منصوب و تا سال ۱۳۸۱ در این سمت حضور داشت. خدمات و مجاهدت‌های شبانه روزی او سبب شد تا پس از زنجان به فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین منصوب شود.
‌شایستگی‌های او در عرصه فرماندهی موجب شد تا ۱۹ آبان ۱۳۸۸ به فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم منصوب شود. یک سال پس از آن در آبان ۱۳۸۹ فرمانده سپاه، ولی امر (عج) شد و شهریورماه سال ۱۳۹۳ با یک درجه ارتقا به سرتیپی ارتقا پیداکرد. سردار جباری پس از انتصاب به عنوان فرمانده سپاه، ولی امر (عج) به اذعان بیشتر فرماندهان و همرزمانش تا به امروز توانست نقش خود در امور محوله را به خوبی انجام دهد.
سردار جباری علاوه بر یک شخصیت نظامی یک شخصیت فرهنگی نیز است. او علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان یکی از فرماندهان ارشد در سپاه‌های استانی و بعد‌ها به عنوان فرمانده سپاه، ولی امر (عج) همواره در عرصه گرامیداشت شهدا نیز نقش ایفا کرده است. حضور او در کنگره‌های گرامیداشت شهدا به ویژه طی سال‌های اخیر نیز همواره چشمگیر بوده است.
فرمانده سابق سپاه، ولی امر (عج) یک شخصیت قرآنی نیز به شمار می‌آید و همواره در محافل و مجالس قرآنی نیز حضور موثری دارد. اهتمام سردار جباری در حوزه قرآن و گرامیداشت شهدا نیز به طور ویژه‌ای مشهود است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار