کد خبر: 1094517
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
سردار ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه، ولی امر (عج) از جمله فرماندهانی است که در حوزه وظایف خود خدمات بسیاری ارائه کرده است.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته طی حکمی سردار حسن مشروعی‌فر را به عنوان فرمانده سپاه ولی امر به جای سردار ابراهیم جباری به فرماندهی  سپاه حفاظت ولی امر (عج) منصوب کرد. 

سردار ابراهیم جباری ۱۲ آبان سال ۱۳۸۹ به فرماندهی سپاه حفاظت ولی امر (عج) انتخاب شد و ۱۲ سال فرماندهی این یگان را در اختیار داشت. پیش از او، سردار حسین نجات فرمانده این یگان بود. اما سردار جباری پیش از این نیز مسئولیت‌های مختلفی نیز در اختیار داشته است.

حاج ابراهیم از حضور در نخستین‌ روزهای دفاع مقدس تا فرماندهی حفاظت از فرمانده کل قوا

سردار ابراهیم جباری فرمانده سابق سپاه ولی امر (عج) یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سال ۱۳۳۶ در خانواده ای با اصالت زنجانی در محله امامزاده حسن (ع) تهران چشم به جهان گشود. 

او از نخستین روزهای دفاع مقدس به عنوان نیروی داوطلب به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفت و تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی نیز در جبهه‌ها حضور داشت. حاج ابراهیم در نبردهای مهمی همچون آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس نیز حضورپیداکرده بود. 

سردار جباری پس از پایان جنگ تحمیلی به فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان منصوب و تا سال ۱۳۸۱ در این سمت حضور داشت. خدمات و مجاهدت های شبانه روزی او سبب شد تا فرمانده کل سپاه پس از زنجان به فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین منصوب شود.

 

 

سال ۱۳۸۷  به تهران اعزام شد تا در سنگر دیگری خدمت کند. جانشینی فرمانده لشکر 27 سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ماموریت بعدی حاج ابراهیم بود. او در کنار فرمانده وقت این یگان یعنی سردار عبدالله عراقی توانست در مدیریت و ساماندهی این سپاه موثر باشد.

خردادماه ۱۳۸۸، اما سال مهمی برای سردار جباری بود. او ۱۱ خردادماه همان سال مصادف با ایام انتخابات ۱۳۸۸ به نیروی مقاومت بسیج رفت. او در این دوران نیز با کمک نیروهای بسیج و نیروی انتظامی توانست با قاطعیت در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کند و در مهار و برخورد با آشوب‌های فتنه‌گران نقش موثری داشته باشد.

شایستگی‌های او در عرصه فرماندهی موجب شد تا ۱۹ آبان ۱۳۸۸ به فرماندهی سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم منصوب شود. یک سال پس از آن در آبان ۱۳۸۹ فرمانده سپاه ولی امر (عج) شد و با یک درجه ارتقاء به سرتیپی ارتقاء پیداکرد.

سردار جباری پس از انتصاب به عنوان فرمانده سپاه ولی امر (عج) به اذعان بیشتر فرماندهان و همرزمانش تا به امروز توانست نقش خود در امور محوله به خوبی انجام دهد.

 

حاج ابراهیم؛ از همراهی با شهدا تا پای کار بودن در کنگره‌های شهداء

سردار جباری علاوه بر یک شخصیت نظامی یک شخصیت فرهنگی نیز است. او علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان یکی از فرماندهان ارشد در سپاه های استانی و بعدها به عنوان فرمانده سپاه ولی امر (عج) همواره در عرصه گرامیداشت شهداء نیز نقش ایفا کرده است. حضور او در کنگره‌های گرامیداشت شهداء به ویژه طی سال های اخیر نیز همواره چشمگیر بوده است. 

 

 

فرمانده سابق سپاه ولی امر (عج) یک شخصیت قرآنی نیز  به شمار می آید و همواره در محافل و مجالس قرآنی نیز حضور موثری دارد. 

 

اهتمام سردار جباری در حوزه قرآن و گرامیداشت شهداء نیز به طور ویژه‌ای مشهود است. در یکی از این نمونه‌ها، 11 آبان 1396 در سی و پنجمین سالروز شهادت شهید قرآنی و مداح اهل بیت محمود طالبی‌پور به منزل این شهید رفت و آیاتی از سوره مبارکه نباء را تلاوت کرد.

او همچنین در حوزه دینی نیز جزو شاگردان مرحوم استاد محمد تقی مروت است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار