کد خبر: 1094422
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
پایان کار ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها با غلبه بر دومین تیم امریکای شمالی
تیم ملی والیبال ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل کانادا به کار خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال پایان داد. شاگردان عطایی بعد از نمایش فوق‌العاده مقابل امریکا و پیروزی بر این تیم و ارائه یک بازی خوب مقابل برزیل، به‌رغم باخت مقابل این تیم قدرتمند دیروز در یک بازی کاملاً برتر، کانادا دومین تیم قاره امریکای شمالی را مانند امریکا در سه دست متوالی شکست دادند تا کارشان را در هفته دوم رقابت‌ها با پیروزی به پایان برسانند.
فریدون حسن

تیم ملی والیبال ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل کانادا به کار خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال پایان داد. شاگردان عطایی بعد از نمایش فوق‌العاده مقابل امریکا و پیروزی بر این تیم و ارائه یک بازی خوب مقابل برزیل، به‌رغم باخت مقابل این تیم قدرتمند دیروز در یک بازی کاملاً برتر، کانادا دومین تیم قاره امریکای شمالی را مانند امریکا در سه دست متوالی شکست دادند تا کارشان را در هفته دوم رقابت‌ها با پیروزی به پایان برسانند.
شاگردان عطایی عصر دیروز در دست اول از همان ابتدا چنان قدرتنمایی کردند که کانادا تا امتیاز‌های میانی حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت هم این دست ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به پایان رسید. داستان دست دوم، اما متفاوت بود. هم کانادایی‌ها به هوش شده بودند و هم اینکه مردان جوان ایران باز هم به تصور اینکه کار تمام شده حریف را دست‌کم گرفتند تا کانادا تا امتیاز ۲۰ از ایران جلو بیفتد. از همین امتیاز بود که ایران دوباره به خود آمد و با ارائه همان بازی دست اول موفق شد در نهایت این دست سنگین را با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود خود خاتمه دهد. در دست سوم، شاگردان عطایی کاری کردند که کانادا حتی اجازه نفس کشیدن هم پیدا نکرد و از همان ابتدا با ایجاد فاصله شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی دست یافتند.
در این مسابقه امین اسماعیل‌نژاد، پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال کشورمان همچون دیدار‌های گذشته عملکرد خوبی داشت و موفق به کسب ۱۵ امتیاز شد تا عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص دهد. پس از او هم امیرحسین اسفندیار موفق به کسب ۱۴ امتیاز شد. در دیدار دیروز عملکرد فوق‌العاده اسفندیار و میلاد عبادی‌پور نقطه قوت ایران بود که در نهایت هم باعث برتری قاطع بلندقامتان جوان ایران شد. ضمن اینکه بلندقامتان کشورمان دیروز بسیار کم اشتباه بودند و توانستند اکثر توپ‌های خود را به هدف برسانند. تیم ملی والیبال ایران نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۷ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۴۰ پوئن در حمله، چهار امتیاز در دفاع، چهار پوئن سرویس و ۲۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان کانادا بود.
به این ترتیب ایران مانند هفته اول مسابقات در هفته دوم هم دو پیروزی و دو شکست به دست آورد تا در پایان بازی‌های دیروز و پیش از پایان رقابت‌های این هفته در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گیرد. ملی‌پوشان کشورمان در این هفته ابتدا به بلغارستان میزبان باختند، سپس امریکا را بردند و در دیدار سوم بازی را به برزیل واگذار کردند تا در نهایت مقابل کانادا به برتری دست پیدا کنند. تیم ملی کشورمان حالا باید خود را آماده هفته سوم این رقابت‌ها و حضور در لهستان کند. ایران در این هفته باید به مصاف لهستان، صربستان، اسلوونی و ایتالیا برود. ایران در اولین بازی هفته آینده خود روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه به مصاف لهستان می‌رود.
امیررضا سرلک، مدافع میانی تیم ملی والیبال که عملکرد خوبی در این مسابقه از خود به نمایش گذاشت در پایان بازی ضمن ابراز خوشحالی از برتری قاطع مقابل کانادا گفت: «مسابقه خوبی بود و در پایان هفته دوم بازی خوبی انجام  دادیم. بازیکنان همه سرحال بودند و نتیجه خوبی گرفتیم.»
وی با اشاره به شکست ایران برابر بلغارستان در ابتدای هفته دوم لیگ ملت‌ها توضیح داد: «در آن مسابقه هم می‌توانستیم پیروز میدان باشیم و با نتیجه بهتر هفته را تمام کنیم، اما خداراشکر با همه این اتفاقات این هفته به پایان رسید. مردم تا هفته دوم تیم ایران را حمایت کردند. امیدوارم همین‌طور به حمایت خودشان ادامه دهند و با پیام‌های‌شان به ما دلگرمی بدهند تا با قدرت هفته بعد را شروع کنیم.»
بهروز عطایی پس از پیروزی تیم ایران برابر کانادا اظهار کرد: «رقابت بسیار خوبی بود و خداراشکر بازیکنان ایران توانستند تیم خوب کانادا را شکست دهند. آن‌ها با سرعت بالایی بازی می‌کردند و عملکرد خوبی داشتند. ارتفاع توپ‌ها به شدت پایین و کنترل روی تور بسیار سخت بود.»
وی ادامه داد: «بازیکنان ایران خواسته‌های کادر فنی را به خوبی اجرا کردند، کار پاسور حریف را سخت کردند و پاسور اول در ست سوم بیرون از زمین قرار گرفت و مربی از پاسور دومش استفاده کرد. در مجموع بازیکنان بازی قابل قبولی داشتند و هفته دوم را با پیروزی به پایان رساندیم. امیدوارم در هفته سوم و مسیر سختی که در چهار بازی باقیمانده پیش‌روست، بازیکنان ایران بتوانند روند رو به رشد خود را ادامه دهند و بازی‌های قابل قبولی را به نمایش بگذارند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار