کد خبر: 1094395
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
معاون اول قوه قضائیه:
حجت‌الاسلام مصدق گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارتش جمهوری اسلامی ولایی بودن و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا است.
ارتش ولایی مکتبی و قانون مدار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمد مصدق» معاون اول قوه قضائیه صبح امروز (شنبه) در چهارمین نشست روز رسته حقوق در ارتش که در تالار همایش دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: بنده ۲۵ سال از عمر خدمتی خود را در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گذراندم و به اهمیت این موضوع علمی آشنایی کامل دارم.

حجت‌الاسلام مصدق با ضروری شمردن حضور ارتش برای ایجاد امنیت و ثبات در کشور‌های مختلف، گفت: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و وزارت دفاع باید از یکسری شاخص‌های مشترکی برخوردار باشند که داشتن این شاخص‌ها امنیت و اقتدار را برای ملت به ارمغان می‌آورد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه امام علی (ع) ذر خصوص نیرو‌های مسلح می‌فرمایند الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ بدین معنا که نیرو‌های مسلح دژ‌های محکم مردم هستند. افزود: همین یک جمله در اهمیت جایگاه نیرو‌های مسلح در جامعه اسلامی کافی و تبیین کننده است.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: زمامداران و کارگزارن زمانی در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها موفق هستند که آن نظام از نیرو‌های مسلح مقتدری برخوردار باشد. نیرو‌های مسلح مایه امنیت و آرامش جامعه هستند و امورات مردم بدون داشتن نیرو‌های مسلح مقتدر تدبیر نخواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: بحمدالله آنچه که در قرآن شریف درباره نیرو‌های مسلح عنوان شده است امروز در نیرو‌های مسلح ما وجود دارد و بسیاری از توفیقات امروز را مدیون جانفشانی‌های نیرو‌های مسلح در عرصه‌های مختلف مقابله با تهدیدات است.

وی افزود: امروز ارتش ما ارتشی انقلابی و کتبی و ارتشی در تراز انقلاب اسلامی است که به ارزش‌های اسلامی و انسانی مزین است.

حجت‌الاسلام مصدق ادامه داد: از متولیان و امرای ارتش می‌خواهم تا در خصوص تبیین فرمایشات رهبری درباره جایگاه ارتش بیشتر تلاش کنند و به جامعه آگاهی بیشتری را در این خصوص ارائه دهند.

وی با اشاره به رشادت ارتشیان و سایر نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس افزود: آنچه که در طول ۸ سال دفاع مقدس از ارتش جمهوری اسلامی دیده شد فراتر از درس‌های دانشگاهی چندین ساله است که باید به آن توجه ویژه شود.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد‌: ارتش ما باید برای مردم تبیین شود و در این رابطه باید از ابزار‌های مختلف هنری بهره گیری کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های ارتش جمهوری اسلامی ولایی بودن و تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا است که این ام از افتخارات منحصربه‌فرد شما است که تحت نظارت مستقیم فرمانده معظم کل قوا خدمت می‌کنید و البته این مسئله وظیفه شما را نیز مضاعف می‌کند.

حجت‌الاسلام مصدق تصریح کرد: من شهادت می‌دهم ارتش جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه ولایتمداری موفق بوده است و همچنین در حوزه حقوقی و گزینش و پذیرش و عملکرد در بخش‌های مختلف نیز وضعیت مطلوبی داشته است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به حضور ارتش در عرصه‌های مختلف مردم یاری و امدادرسانی گفت: ارتش ثابت کرده که مکتبی و مردمی است و حداقل در ده سال اخیر در حوادث و پیش آمد‌های غیرمترقبه همیشه در صف اول مردم یاری و خدمت رسانی به ملت شریف ایران بوده است. الحمدلله امروز پیشرفت و خودکفایی در ارتش معنا پیدا کرده است و این پیشرفت‌ها منحصر به مسائل نظامی نیست.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه امروز ارتش از انضباط درونی مطلوب و مثال‌زدنی برخوردار است، گفت: امروز ارتش الگوی نظم و انضباط سایر دستگاه‌های کشوری است و همه می‌گویند که نظم و انضباط و تبعیت از سلسه مراتب را از ارتش بیاموزید.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: ارتش ضمن داشتن بینش سیاسی در هیچ گروه و جناح سیاسی عضویت نداشته و این نیز از قانون‌مداری ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح نشات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مصدق گفت: امروز اقتدار، بازدارندگی و عملکرد نیرو‌های مسلح قابل توجه است و امنیت مثال زدنی امروز نیز به واسطه حضور ایثارگرانه شما عزیزان محقق شده است.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: در بین همه قوانین، قانون سازمان نیرو‌های مسلح بهترین قانون است. در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پیشگیری از جرائم مورد توجه ویژه قرار گرفته و سبب شده تا امروز نیرو‌های مسلح در حوزه پیشگیری حرف اول را بزند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار