کد خبر: 1094279
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از وضعیت زندگی مردم عزیزمان در شهر و روستا اطلاع دارم، تصریح کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعاً نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غافل باشم و شبانه روز دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از وضعیت زندگی مردم عزیزمان در شهر و روستا اطلاع دارم، تصریح کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعاً نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غافل باشم و شبانه روز دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، در دیدار جمعی از آحاد مختلف مردم خراسان شمالی، با بیان اینکه بزرگ‌ترین توفیق دولت این است که خدمتگزار مردم در ایجاد زمینه کار و فعالیت و تولید و استفاده صحیح و بهره‌برداری درست از امکانات و ظرفیت‌ها باشد، بر لزوم برنامه‌ریزی برای قابل پیش‌بینی شدن فعالیت کشاورزان و دامداران و خرید تضمینی محصولات آنان تأکید کرد و گفت: باید با ارائه تضمین برای خرید محصول و پرداخت تسهیلات به رونق تولید محصولات کشاورزی و دامداری کمک کرد.
مجاهدت کادر درمان قربانیان کرونا را به صفر رساند
رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به آمار حدود ۷۰۰ نفره قربانیان ناشی از شیوع کرونا در ایام شروع به کار دولت مردمی افزود: امروز در حالی آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورمان به شدت کاهش یافته که در برخی کشور‌ها شاهد قربانی شدن روزانه چندصد نفر هستیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: به لطف خدا و به برکت دعا و همکاری مردم و از همه مهم‌تر به برکت مجاهدت‌های کادر درمانی و پرستاری کشور روز‌هایی را می‌گذرانیم که آمار قربانیان کرونا تک رقمی شده و بعضاً صفر است. باید صمیمانه از کادر درمان که مجاهدانه و شبانه‌روزی از جان، زندگی، خانواده و سلامت خودشان گذشتند تا از سلامت مردم صیانت کنند و همچنین از کمک‌های مؤمنانه مردم سپاسگزاری کنم.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به مواجهه دولت مردمی در آغاز فعالیت خود با مشکلات مالی و کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را به کار گرفت تا بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول که خود موجب تورم می‌شود سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذارد. دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود، هر ماه، علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد، بین ۱۰ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت هزینه‌هایی پرداخت می‌کند که در این دولت انجام نشده است.
فروش نفت را به حد قابل قبولی رساندیم
رئیسی تصریح کرد: امروز به برکت اقتدار و عزتی که شما مردم خلق کردید، بدون اینکه قراردادی امضا کنیم یا تعهد جدیدی برای کشور بپذیریم، فروش نفت را به حد قابل قبولی رساندیم، در حالی که قبلاً می‌گفتند امکان فروش نفت نیست. تأمین کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و پرداخت بدهی‌های مربوط به گذشته از محل افزایش درآمد‌های ناشی از همین افزایش فروش نفت حاصل شده است.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنبال عادلانه کردن حقوق و دستمزد‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: به همه اقشار جامعه می‌گویم که درخواست‌های هیچ‌کدام‌تان درباره حقوق و مزایا نادرست نیست، اما اجازه دهید عدالت را در پرداخت حقوق اجرا کنیم تا همه راضی باشند.
رئیسی با اشاره به سفر‌های خود به استان‌های مختلف گفت: می‌توان در تهران نشست و گزارش‌ها را از استان‌ها دریافت کرد، اما شنیدن کی بود مانند دیدن. حضور در کنار دامدار، کشاورز، استاد، دانشجو، بازاری و کسبه درک متفاوتی به انسان می‌دهد و بنده به این تجربه افتخار می‌کنم. ممکن است برخی که سفر‌های استانی دولت را مورد سرزنش قرار می‌دهند، تجربه دیدار‌ها و حضور در جمع مردم را نداشته باشند که به آنان توصیه می‌کنم چنین دیدار‌ها و حضور‌هایی را تجربه کنند.
رئیس‌جمهور به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار مبنی بر افزایش نرخ رشد اقتصادی از ۴ دهم درصد به حدود ۵ درصد در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: این دستاورد این نوید را می‌دهد که با مراقبت و پیگیری و برنامه‌ریزی می‌توان زمینه رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را در جامعه فراهم کرد. اگر پول ملی بی‌ارزش شود، هر چه هم حقوق افراد را افزایش دهیم، باز هم حریف تورم نمی‌شویم. تورم حتماً باید مهار شود. دولت مردمی از ابتدای کار خود به دنبال مهار شیوع کرونا، رفع کسری بودجه، تأمین مطمئن کالا‌های اساسی و مهار تورم بود که این مسائل همچنان در دستور کار قرار دارند.
از وضعیت زندگی مردم اطلاع دارم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از وضعیت زندگی مردم عزیزمان در شهر و روستا اطلاع دارم، تصریح کرد: بنده مرتب در میان مردم حضور دارم و واقعاً نه فقط هیچ شبی، بلکه هیچ ساعتی نیست که از زندگی مردم غفلت کنم. شبانه روز دنبال این هستیم که هر چه سریع‌تر مشکلات کاهش پیدا کند و مردم شاهد رشد اقتصادی باشند و گشایشی در زندگی و کسب‌وکار‌ها ایجاد شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با توکل بر خدا، هدایت‌های رهبری و مشارکت مردم و الگو گرفتن از منش شهدا به ویژه شهید سلیمانی می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم، گفت: رهبری بصیرت‌آفرین ما فرمودند که مشکلی نداریم، الا اینکه راه‌حل آن در کشور وجود دارد. ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور، مشارکت و پشتیبانی مردم، اراده دولتمردان، تلاش مجاهدانه کارگران، کشاورزان، کارمندان، اساتید، دانشجویان و طلبه‌های فاضل، کاسبان و همه اقشار و اصناف کشور را سرمایه‌های بزرگی می‌دانم که با اتکا بر این سرمایه‌ها و پشتیبانی‌های عظیم، آینده کشور بسیار روشن و درخشان است.
امریکا بداند زبان زور با ملت ایران جواب نمی‌دهد
رئیس‌جمهور اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم، به امریکایی‌ها می‌گوییم که بدانید با ملت ایران نباید با زبان زور سخن بگویید. زبان زور جواب نمی‌دهد. این ملت جنگ را با پیروزی و اقتدار پشت سر گذاشت و در این ۴۰ ساله مقاومت کرده است. این ملت حتماً در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای نیز پیروز خواهد بود.
رئیسی با تأکید بر اینکه مشارکت در جهاد تبیین و روشنگری در برابر تلاش دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: هر کسی در هر کجا مشغول است و هر کاری انجام می‌دهد و هر مسئولیتی که دارد، باید در دل مردم امید ایجاد کند. امید نه با حرف و بخشنامه بلکه در عمل ایجاد می‌شود. هر کس، هر کجا که هست، اگر با قلم و بیانش در مردم ایجاد و یأس و ناامیدی کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همه مسئولان و ادارات و سازمان‌ها و تمام کسانی که به نام حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، باید با همه اقدامات‌شان برای مردم و در دل جوان ایرانی امید ایجاد کنند تا دشمن روز به روز بیشتر احساس شکست و ذلت کند. در این مسیر سردار شهید سلیمانی و شهدا الگو‌های ما هستند که بدون دسترسی به امکانات و با دست خالی همه موانع را کنار زدند، راه‌ها را هموار کردند و پیروزی به دست آوردند. حاج قاسم به‌رغم همه حمایت‌های مالی و پولی و اطلاعاتی و تسلیحاتی که از داعش می‌شد، با پشتکار، پیگیری، توکل به خدا و اعتماد به نفس پیروزی‌های بزرگی برای کشور حاصل کرد.
رئیسی افزود: امروز به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم، اما در سفر‌های استانی پروژه‌های اولویت‌دار شناسایی و برای تکمیل آن‌ها اعتبار تخصیص داده می‌شود. در سفر به خراسان شمالی با نظر به مصوبات سفر مقام معظم رهبری تکمیل طرح‌های اولویت‌دار را دنبال خواهیم کرد و از مدیران می‌خواهیم که با روحیه جهادی کار‌ها را دنبال و مردم و رسانه‌ها نیز فعالیت آنان را رصد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار