کد خبر: 1094113
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم ۱۸ نفره از امدادگران این جمعیت به افغانستان و برای کمک به عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: یعقوب سلیمانی در تشریح اقدامات هلال‌احمر ایران در پی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در ولایت خوست افغانستان گفت: با دریافت گزارش وقوع حادثه و خسارات ناشی از آن، به هلال‌احمر استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و تهران اعلام آماده باش شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با بخش پاسخ به حوادث بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، برای ارسال اقلام و تیم‌های امدادی به افغانستان اعلام آمادگی و همچنین با ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت در اختیار گذاشتن هواپیما برای انتقال اقلام امدادی، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: بامداد امروز یک محموله امدادی شامل هزار دستگاه چادر، ۱۰۵۰ بسته غذایی و ۲ هزار تخته موکت از طریق هوایی و با هواپیمای ارتش به افغانستان ارسال شد.

سلیمانی گفت: علاوه بر ارسال محموله؛ بامداد امروز تیم ۱۸ نفره از امدادگران متخصص سازمان امدادونجات هلال‌احمر نیز از طریق هوایی به افغانستان اعزام شدند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، به سه تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات، چهار تیم واکنش سریع هلال‌احمر در استان‌های تهران و البرز و ۸ تیم سگ‌های تجسس (آنست)، برای اعزام در صورت نیاز، اعلام آماده باش شده است.

یادآور می‌شود ساعت ۱:۲۴ بامداد روز گذشته اول تیرماه، زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر، عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان را لرزاند. بنا بر گزارش منابع خبری افغانستان، این زمین لرزه تاکنون حدود ۱۵۰۰ کشته و ۲ هزار نفر زخمی و مصدوم برجا گذاشته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار