کد خبر: 1093572
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
مردم انتظار دارند تا با گروه‌ها و جریانات تکفیری و عاملان این جریان در کشور به شدت و قاطعانه برخورد شود تا دیگر تروریست‌های تکفیری جرات نکنند در کشور ما دست به جنایت بزنند.
بدون شک جریان تکفیری و وهابی بزرگ‌ترین خطری است که امروز جامعه اسلامی با آن مواجه است و این جریان در کشور‌های اسلامی هر جا توانسته دست به جنایت زده و برخی کشور‌های اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده اند.

یکی از خطراتی که این روز‌ها دنیای اسلام را تهدید می‌کند وجود جریانات تکفیری در کشور‌های مختلف است، جریاناتی که فعالیت‌های آنان که با حمایت‌های غرب و امریکا و برخی کشور‌های منطقه صورت می‌گیرد چیزی جز جنگ و خونریزی در پی ندارد.
 
خطرات جریانات افراطی برای جهان اسلام/ انتظار مردم برای برخورد قاطع با تکفیری‌ها

وجود جریانات تکفیری در کشور‌های اسلامی، خطرات بسیاری را برای مسلمانان اعم از شیعه و سنی ایجاد کرده، البته این جریان یک خطر برای کل بشریت است و اگر اقدام مناسب و قاطعی از سوی کشور‌ها به خصوص کشور‌های اسلامی برای مقابله با این جریان صورت نگیرد قطعا همه آسیب خواهند دید.

اگرچه تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که با هدف اسلام هراسی جریان تکفیری را جزئی از اسلام نشان دهند، اما واقعیت این است که این جریان نه تنها هیچ ربطی به اسلام ندارد بلکه بیشترین آسیب‌ها را تا کنون برای مسلمانان داشته اند و هر کاری که تکفیری‌ها و داعشی‌ها می‌کنند، با اسلام و دین در تضاد است و عملکرد آن‌ها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

کشور ما با توجه به جایگاهی که در منطقه دارد همواره در خطر نفوذ جریان تکفیری قرار داشته و تکفیری‌ها هر زمان به کشور ما راه پیدا کرده اند دست به جنایت زده اند که یکی از اقدامات جریان تکفیری در کشور ماجرای حمله فردی با تفکر تکفیری به سه روحانی در حرم مطهر رضوی بود که منجر به شهادت حجت‌الاسلام محمد اصلانی و حجت اسلام دارایی نیز شد.
 
خطرات جریانات افراطی برای جهان اسلام/ انتظار مردم برای برخورد قاطع با تکفیری‌ها

براساس تحقیقاتی که بعد از ماجرای حرم مطهر رضوی صورت گرفت مشخص شد که عامل حمله به روحانیون تحت تأثیر عقاید و جریان‌های تکفیری بوده است. وی در همان روزی که دست به جنایت زد و قبل از حمله به سه روحانی، به دو نفر روحانی دیگر نیز که در محیط بودند حمله کرده، اما بنا به دلایلی موفق نشده بود.
 
تحقیقات صورت گرفته همچنین نشان می‌داد که آشنایی قبلی بین ضارب و سه روحانی نبود و این فرد تنها به دلیل تفکرات تکفیری و آموزش‌هایی که از طریق فضای مجازی در خصوص جاسازی سلاح در عملیات انتحاری دریافت کرده بود با جاسازی ماهرانه، سلاح را وارد حرم کرده و دست به آن اقدام وحشیانه زده بود.

در حادثه حرم رضوی ابتدا شهید دارایی و سپس شهید اصلانی مورد حمله قرار گرفتند و نفر سوم نیز حجت‌الاسلام پاک‌دامن بود که با ضربات چاقو مجروح شد؛ این سه اقدام کمتر از دو دقیقه صورت گرفته است. حمله به سه روحانی غافلگیرانه بود و طبق فیلم‌های موجود حرکت مشکوکی تا زمان حمله وجود نداشت که به نظر می‌رسد این موضوع براساس آموزش‌هایی بود که این فرد دیده بود.
ضارب فردی ۲۱ ساله، به نام «عبداللطیف مرادی» و ازبک تبار بود که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده بود. او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشت. عبداللطیف که برخلاف مسلمانان اهل سنت، دارای تفکرات تکفیری است شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود! این فرد صبح امروز به دلیل جنایتی که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام داده بود اعدام شد.
 
خطرات جریانات افراطی برای جهان اسلام/ انتظار مردم برای برخورد قاطع با تکفیری‌ها

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌داد ضارب با عناوینی همچون عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.
 
خطرات جریانات افراطی برای جهان اسلام/ انتظار مردم برای برخورد قاطع با تکفیری‌ها

البته این اولین اقدام جریان تکفیری در کشور نیست و در سال‌های اخیر بار‌ها و بار‌ها نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان توانسته اند حرکات گروه‌های تکفیری را در نطفه خفه کنند.

یکی از برنامه‌های جریانات تکفیری ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل سنت است و بر همین اساس هم بود که اواخر فروردین سال جاری جریانات تکفیری دو طلبه اهل سنت در گنبد را قتل رساندند و پس از آن در فاصله‌ای کم به سه روحانی در جوار حرم مطهررضوی حمله می‌شود ک هم زمان با این دو اتفاق، مسجدی در کابل نیز هدف یک اقدام تروریستی از سوی این جریانات قرار گرفت که این نشان می‌داد یک برنامه‌ریزی پشت این جنایات قرار دارد یا این هدف که میان شیعه و سنی تفرقه افکنی کند.

قتل، سرقت، حمله، درگیری و ترور مسلحانه، درگیری با نیرو‌های مسلح و ... از اقداماتی است که طی سال‌های گذشته از سوی گروه‌های تکفیری در برخی شهر‌های مرزی کشور صورت گرفته و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان قطعا اگر برخورد قاطع نیرو‌های امنیتی و مدافعان امنیت کشور نبود جریان تکفیری تا کنون اتفاقات تروریستی متعدد و دلخراشی را رقم زده بود.

به هر حال مردم ما انتظار دارند تا با گروه‌ها و جریانات تکفیری و عاملان این جریان در کشور به شدت و قاطعانه برخورد شود تا دیگر تروریست‌های تکفیری جرات نکنند با حضور در اماکن عمومی و اماکن مقدس ما دست به جنایت بزنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار