کد خبر: 1093514
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
یکی از ژنرال‌های برجسته رژیم صهیونیستی با اشاره به عدم‌توانایی اسرائیل برای ورود به هرجنگی تأکید کرد که علاوه بر ناکارآمدی نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی نیز آمادگی لازم برای جنگ آینده ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، طی چند سال گذشته و به‌ویژه در دوره اخیر ناتوانی و عدم آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با فاجعه‌ای که در هر جنگ آینده برای این رژیم به وقوع خواهد پیوست، بیش از پیش فاش می‌شود و این چیزی است که خود صهیونیست‌ها به آن اعتراف می‌کنند و معتقدند که اسرائیل در آینده‌ای نه‌چندان دور مجبور است وارد جنگی شود که می‌تواند پایان موجودیت این رژیم را رقم بزند.

در همین زمینه «اسحاق برک» افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان در این ارتش با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد، صحبت از عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای ورود به جنگ آینده تنها شامل نیروی زمینی ارتش و عدم تمایل جبهه داخلی اسرائیل برای ورود به جنگ نمی‌شود، بلکه نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز ثابت کرده است که توانایی مقابله با راکت‌ها و موشک‌هایی را که قرار است روزانه به‌سمت پایگاه‌های نظامی شلیک شوند، ندارد.

این ژنرال صهیونیست در ادامه با اشاره به عزل و نصب‌های متعدد در سطح فرماندهی‌کل ارتش رژیم صهیونیستی و این‌که ارتباط مستقیمی میان عملکرد و شکست مقامات ارتش این رژیم با عزل و نصب آن‌ها وجود دارد تأکید کرد، اشتباهاتی که مقامات اسرائیلی در انتخاب فرمانده‌کل ارتش مرتکب می‌شوند ممکن است اسرائیل را به‌سمت موقعیت‌های بسیار بحرانی سوق بدهد؛ بحران‌هایی که نمی‌توان از آن‌ها فرار کرد، این همان اشتباهی است که فرماندهی ارتش اسرائیل از سال ۱۹۷۳ تاکنون مرتکب شده است.

وی در ادامه به سازوکار و روش انتخاب فرمانده‌کل ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در زمان حاضر توسط «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم انجام می‌شود. برک گفت که فرمانده‌کل ارتش، ژنرال‌ها را انتخاب می‌کند و این ژنرال‌ها کاملاً تابع او می‌شوند که این مسئله وضعیت خطرناکی برای ارتش اسرائیل رقم می‌زند، حتی اگر فرمانده‌کل ارتش تصمیمات اشتباهی بگیرد ژنرال‌ها باید از او حمایت کنند و هر کسی که از فرمانده انتقاد کند شغل و درجه خود را از دست می‌دهد.

این افسر صهیونیست در ادامه تصریح کرد: روند انتخاب فرمانده‌کل کاملاً محرمانه و پشت در‌های بسته انجام می‌شود و همین مسئله اجازه انجام اصلاحات و بررسی اساسی را که ارتش به آن نیاز دارد، نمی‌دهد. به‌طور کلی همه فرآیند انتخاب فرمانده‌کل ارتش اسرائیل و کاری که این روز‌ها بنی گانتس انجام می‌دهد کاملاً ساختگی و نادرست است. واقعاً جای تأسف و شرم دارد که فرمانده‌کل ارتش اسرائیل به این صورت انتخاب می‌شود آن هم در حالی که این مقام بیشترین تأثیر را بر امنیت اسرائیلی‌ها دارد.

افشاگری رسانه صهیونیستی از نقش مستقیم اسرائیل در جنایت «صبرا و شتیلا» / فالانژ‌هایی که روی صهیونیست‌ها را سفید کردند!

اسحاق برک همچنین سناریوی وحشتناکی برای اسرائیل در جنگ آینده ترسیم و اعلام کرد که در این جنگ اسرائیل در محاصره بیش از ۲۰۰ هزار موشک از جمله هزاران موشک دقیق (نقطه‌زن) قرار دارد، در واقع اسرائیل در حلقه محاصره‌ای بزرگ و خفه‌کننده قرار می‌گیرد که هزاران موشک آماده شلیک به‌سمت اهداف آن هستند و می‌توانند مواضع مهمی همچون تأسیسات آب‌شیرین‌کن، پایگاه‌های نیروی هوایی و مقر‌های ارتش، بنادر و زیرساخت‌های اقتصادی و... را مورد هدف قرار دهند.

وی افزود: این موشک‌ها همچنین می‌توانند مواضع غیرنظامی و مراکز جمعیتی و صنعتی در مناطق مختلف را نیز مورد هدف قرار دهند، این در حالی است که آن دسته از موشک‌های ارتش اسرائیل که توانایی رهگیری موشک‌های دشمن را دارند تنها برای چند روز کافی هستند، همچنین اسرائیل توان اقتصادی لازم برای افزایش تعداد موشک‌های خود را ندارد و این مسئله درباره موشک‌های سامانه گنبد آهنین صدق می‌کند.

این افسر صهیونیست همچنین نسبت به کوچک شدن انبار تسلیحات نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده گفت: این وضعیت اجازه نمی‌دهد ارتش اسرائیل بتواند همزمان حتی در دو جبهه بجنگد، آن هم در حالی که جنگ آینده اسرائیل احتمالاً در ۴ جبهه خواهد بود.

وی در پایان گفت: در نتیجه کاهش قدرت نظامی ارتش و همچنین بودجه ناکافی، ارتش اسرائیل به‌دلیل عدم آموزش کافی به سربازان، عدم توانایی محافظت از اسلحه‌ها در انبارها، اخراج هزاران سرباز و از دست دادن توانایی حرفه‌ای نظامیان و فرماندهان به‌ویژه در بخش ذخیره آمادگی ورود به هیچ جنگی را ندارد.

دسامبر گذشته نیز برک گفته بود، در ارتش اسرائیل توجه حرفه‌ای به سلاح در میدان چه از نظر چیدمان، نگهداری یا تعمیر در صورت خراب شدن یا به وجود آمدن مشکلات فنی وجود ندارد و این باعث می‌شود در صورت ورود اسرائیل به هر جنگی در آینده، بسیاری جان خود را از دست بدهند و این یک هشدار درباره وقوع فاجعه نظامی واقعی برای اسرائیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار