کد خبر: 1092453
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
پلیس خطاب به خودروسازان:

رئیس پلیس راهور فراجا گفت که در بازدید از یک پارکینگ خودرو‌های تصادفی که مستندات آن به مجلس داده شده‌است، مشخص شد از میان ۱۰۷‌دستگاه خودروی حادثه دیده، ایربگ‌۹۷ دستگاه خودرو باز نشده است. سردار کمال هادیانفر خطاب به خودروسازان گفت که شما می‌دانید تصادفات آتشین هر روزه رخ می‌دهد، پس فکری هم برای آن بکنید.
سردار کمال هادیانفر به ایسنا گفت: «ما به عنوان پلیس همه روزه شاهد تصادفات هولناکی هستیم، تقریباً هر دو سه روز یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم، خب چرا چنین حادثه‌ای باید رخ دهد؟ واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم و مردم را نگران کنیم، اما مسئولان خودروساز، شما که در جریان امور هستید و می‌دانید که اتفاقات و تصادفات هر روزه رخ می‌دهد، پس فکری هم برای آن بکنید.»
وی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره باز نشدن ۱۰۰‌ایربگ از میان ۹۰۰‌هزار خودروی تولید شده و ناچیز بودن این رقم را نیز ناشی از عدم اطلاعات کافی دانست و ادامه داد: «به نظرم در این زمینه اطلاعاتی ندارند. فقط در یک پارکینگ تصادفات که ما مستندات آن را به مجلس دادیم. ۱۰۷‌دستگاه خودرو وجود داشت و از میان این ۱۰۷‌دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷‌دستگاه خودرو باز نشد، یعنی حدود ۹۸‌درصد ایربگ‌ها در این پارکینگ عمل نکرده بود.»
سردار هادیانفر با تأکید بر ضرورت افزایش ایمنی و کیفیت خودرو‌های تولید داخل گفت: «هرچند که باید بگویم ما خودروی ملی نداریم و اگر فردی بگوید خودروی ملی داریم، حرف نامربوطی زده‌است. ما در کشورمان کار مونتاژ را انجام می‌دهیم و قطعات خودرو‌ها را مونثاژ می‌کنیم. اگر همین حالا تولید یک خودروی نا ایمن متوقف شود، ما طی ۲۰ تا ۳۰‌سال درگیر آن خواهیم بود. کمااینکه هنوز با پیکان درگیریم. در مورد پراید و پژو ۴۰۵‌هم همین‌طور است و ما تا سال‌ها و ۲۰ الی‌۳۰‌سال آینده درگیر آن و تصادفات ناشی از آن خواهیم بود.»
وی درباره اینکه برخی از خودروسازان ادعا می‌کنند دلیل باز نشدن کیسه هوا از سوی راننده است، گفت: «کیسه هوا راننده حتماً باز می‌شود و حالت دستی و انتخابی ندارد. در این مواردی که گفتم حتی کیسه هوای راننده نیز باز نشده است. ببینید کیسه هوای راننده در تمام دنیا تابع دستی کردن و قفلی نیست و در صورت تصادف باید باز شود، اما در برخی از خودرو‌ها این امکان وجود دارد که کیسه هوای سرنشین کنار راننده باز یا قفل باشد. این آمار در مورد کیسه هوای راننده است که باز نشده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار