کد خبر: 1092126
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
فرمانده سپاه روح الله خبرداد:
سردار کریمی گفت: طرح شهید «مجید ایزدپناه» در راستای شناخت نقش استان مرکزی در دفاع مقدس آغاز شد که بیش از ۶۵ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی در این طرح شرکت خواهند کرد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع گرامیداشت روز پنجم مرداد اراک اظهار کرد: بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بسیار راهبردی و همچون چراغی برای ادامه مسیر انقلاب باید مورد استفاده قرار گیرد و مهمترین نکته فرمایشات معظم له بازخوانی مکتب و سیره امام خمینی (ره) است.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی در گام دوم نیازمند بازخوانی و بازشناسی مکتب امام خمینی (ره) است و جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید مکتب حضرت امام (ره) را در همه بخش ها عملیاتی سازند و این مکتب نورانی همچون نرم افزاری تحول آفرین در گام دوم عمل میکند.
 
سردار کریمی بیان کرد: آنچیزی که می تواند حرکت ایران اسلامی را به سمت قوی شدن در همه ابعاد شتاب بیشتری دهد استفاده از مکتب حضرت امام (ره) است و لذا مکتب امام خمینی (ره) شتاب دهنده و تحول آفرین است که بازخوانی و بازشناسی آن باید مورد توجه باشد.
 
وی تأکید کرد: شناخت و ترویج سیره و مکتب امام خمینی (ره) زمینه درخشش نظام اسلامی در همه بخش ها را فراهم می کند و همانگونه که انقلاب اسلامی با تفکر حضرت امام (ره) و هدایت های مقام معظم رهبری به اوج اقتدار و شکوفایی رسیده در گام دوم نیز باید مکتب امامین انقلاب مورد توجه باشد.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی جلوگیری از هویت زدایی و تحریف حماسه های انقلاب اسلامی را یک مسئله مهم خواند و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از طریق فضای مجازی به دنبال فراموشی ارزش ها و حماسه های انقلاب هستند که مقام معظم رهبری به حق راهکار مقابله با دشمنان را جهاد تبیین عنوان کردند و لذا تحقق جهاد تبیین نیازمند اراده و پشتکار قوی است.
 
وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس همواره برای کشور اقتدار ، عزت و عزت آفرین بوده ، افزود: یکی از تهدیدات مهم امروز خطر فراموشی و تحریف حماسه های دفاع مقدس است که باید برای نسل جوان به خوبی تبیین و روایتگری شود.
 
سردار کریمی ادامه داد: فضای مجازی و رسانه ها ظرفیتی بسیار مناسب برای تحقق جهاد تبیین است و رسانه ها و ظرفیت های استان در این حوزه باید حماسه های بومی استان از جمله نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و مقاطع مختلف انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنند.
 
وی با اشاره به نقش مهم استان مرکزی در دفاع مقدس بیان کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس و تربیت بزرگان دینی و علمی همواره پیشگام و سرآمد بوده و افتخارات استان و شهدا و بزرگان این سرزمین باید توسط رسانه ها به خوبی برای نسل جوان بازگو شود.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین روزهای استان مرکزی در دفاع مقدس پنجم مرداد ماه است که علاوه بر اینکه سالروز بمباران شهر اراک است سالروز عملیات های غرور آفرین رمضان و مرصاد نیز می باشد و شهدای زیادی هم از استان و خصوصا شهر اراک در این روز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
 
وی ادامه داد: نیاز است یک برنامه ریزی جامع برای تبیین حماسه ها و افتخارات روز پنجم مرداد با مشارکت کلیه دستگاه های استانی انجام‌ شود و حماسه های این روز مهم برای نسل جوان و نوجوان به خوبی تبیین شود.
 
سردار کریمی اضافه کرد: خوشبختانه عزم سپاه ناحیه اراک برای برنامه ریزی جامع تبیین روز پنجم مرداد قابل تقدیر است و باید سلسله برنامه های فاخری پیش بینی شود و صرفا منحصر به برگزاری یک مراسم نباشد.
 
وی گفت: استفاده از ظرفیت های کارگروه های تخصصی ستاد کنگره شهدا ، ظرفیت اقشار بسیج و سایر دستگاه های استانی برای تبیین حماسه های پنجم مرداد اراک یک ضرورت است و در ایام مرداد ماه باید مردم اراک و حتی استان یک روایت صحیح از این روز را دریافت کنند.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه گروه های مختلف جامعه خصوصا ورزشکاران و جوانان باید با حماسه های پنجم مرداد اراک آشنا شوند، گفت: در این راستا می توان از ساخت المان ، برگزاری اردوهای یک روزه در محل بمباران و روایتگری خانواده معظم شهدای پنجم اراک در دستور کار گذاشت.
 
وی خاطر نشان کرد: طرح شهید مجید ایزد پناه در راستای شناخت حماسه ها و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس به برکت کنگره آغاز شد که بیش از ۶۵ هزار دانشجو در قالب دو واحد درسی در این طرح شرکت خواهند کرد و نیاز است در ایام پنجم مرداد این طرح بیشتر فعال شود و دانشجویان بیشتری از برکات این طرح بهره مند شوند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر