کد خبر: 1090295
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: ظرفیت شبکه سایت‌های اطراف ساختمان حادثه دیده متروپل آبادان به منظور پوشش حداکثری و پایداری بیشتر شبکه ارتباطی، با تغییر زوایای سایت‌ها ازجمله سایت‌های اداره دارایی و حوزه علمیه برای روان شدن ترافیک شبکه، افزایش یافت.
رحیم فلاح زاده با اشاره به پایداری ارتباطات مخابراتی در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: با توجه به ریزش ساختمان متروپل آبادان و اهمیت پایداری ارتباط مخابراتی در مدیریت این بحران، اقدامات و تمهیدات لازم برای پایداری شبکه‌های ارتباطی اتخاذ شده است.

وی افزود: در پی این حادثه دلخراش و اهمیت پایداری شبکه، ضمن حضور و بازدید از منصوبات و تجهیزات مخابراتی در محل حادثه، شبکه‌های ارتباطات مخابراتی مورد بررسی قرار گرفت و دستور لازم برای اعزام و مستقر شدن گروه فنی و عملیاتی سیار و شبکه ثابت به منظور پایداری ارتباطات نیز صادر شد و سیستم خنک کننده این سایت‌ها نیز برای جلوگیری از اختلال در شبکه و افزایش پایداری ارتباطات بهینه سازی شد.
وی گفت: با توجه به عملیات آوار برداری، احتمال آسیب دیدن و قطعی فیبر نوری سایت‌های تلفن همراه اطراف محل حادثه وجود دارد، لذا نسبت به تامین و مستقر کردن دستگاه رادیو به صورت آماده باش در مرکز تلفن ثابت امام خمینی (ره) آبادان، اقدام شد تا در صورت قطعی فیبر و بروز اختلال، ارتباط سایت از طریق این رادیو پایدار بماند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان بیان کرد: با توجه به وجود کابل شبکه، کافوی مسی و کافوی نوری (odc) در محل ساختمان متروپل و آسیب دیدن آن‌ها هنگام آواربرداری، اقدامات اولیه جهت بهینه سازی و اصلاح در حال انجام است.

فلاح زاده ادامه داد: مخابرات منطقه خوزستان آمادگی تامین بستر ارتباطی مورد نیاز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ریزش ساختمان متروپل آبادان را به استانداری خوزستان اعلام کرده و در حال انجام تمهیدات آن است.

وی گفت: از یکی از کارکنان مخابرات شهرستان آبادان که در روز حادثه ریزش ساختمان متروپل هنگام تعمیرات و نگهداری از شبکه آسیب دید، عیادت شد که خوشبختانه وضعیت جسمانی وی خوب است.

ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد جاری دچار ریزش کرد که تاکنون ۲۸ نفر در این حادثه فوت کرده و ۴۰ نفر مصدوم شدند.

آواربرداری از این ساختمان با حضور جمهی از مسوولان کشوری و استانی همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار