کد خبر: 1090264
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۱۶ میلیارد دلار ارز در سال پرداخت شده که ۲۵ درصد آن به دست مصرف کننده واقعی نرسیده است و انجام این طرح از انحراف منابع جلوگیری می‌کند، ولی در عمل دولت تمهیدات لازم برای اجرا را انجام نداده بود.
 

 به مناسبت 7 خرداد ماه سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مجلس در 2 سال اخیر قانون‌های کلی خوبی را مصوب کرده که می‌توان به قانون ساماندهی صنعت خودرو، تسهیل مجوز کسب و کار، مالیات بر ارزش افزوده، قانون حمایت از خانواده و جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: با انتظاراتی که رهبری از مجلس یازدهم دارند فاصله هنوز داریم و یکی از تاکیدات رهبری اصلاح ساختار بودجه بود؛ در دیداری که اخیرا با نمایندگان مجلس داشتند که رفع آن نیازمند همکاری دولت و مجلس است که در یک هم افزایی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسری بودجه از دیگر مواردی بود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند که این موضوع تورم ایجاد می‌کند و ایشان از مجلس انتظار مبارزه با مفاسد اقتصادی دارند.

نماینده مردم گناباددو بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رهبری در دو سال گذشته مجلس یازدهم را یکی از بهترین مجالس بعد از انقلاب دانستند و آن را با عنوان مجلس انقلابی بیان کردند که این بیان رسالت نمایندگان را سنگین تر می‌کند.

صفایی گفت: اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام مالیاتی از مواردی است که این مجلس تا پایان سال باید به سرانجام برساند و در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود: تدوین برنامه توسعه هفتم یکی دیگر از مواردی است که به دلیل تغییر دولت انجام آن تمدید شده که امسال به صورت جدی دولت و مجلس باید روی آن کار کنند.

دولت در بحث نحوه اجرای تغییر پرداخت یارانه خوب عمل نکرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اجرای تغییر پرداخت یارانه برخی محصولات اظهار داشت: اصل این کار درست بوده و نباید ارز 4200 تومانی  توزیع می‌شد زیرا این موضوع قابل مدیریت نیست.

صفایی افزود: 16 میلیارد دلار ارز در سال پرداخت شده که 25 درصد آن به دست مصرف کننده واقعی نرسیده است و انجام این طرح از انحراف منابع جلوگیری می‌کند ولی در عمل دولت تمهیدات لازم برای اجرا را انجام نداده بود.

وی ادامه داد: سامانه رفاه ایرانیان را باید در ابتدا تکمیل می‌کردند و بعد اجرا صورت می‌گرفت و از سویی تامین کالا به صورت گسترده باید انجام می‌شد تا مردم نگران تامین کالا نباشند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار