کد خبر: 1090255
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان موفق شدند قطعات اصلی واگن و موتور قطار را با دانش فنی داخلی بومی‌سازی و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند. بوژی واگن و بلوکه موتور قطار از جمله این قطعات است.
نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند قطعات اصلی واگن و موتور قطار را با دانش فنی داخلی بومی‌سازی و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند؛ بوژی واگن و بلوکه موتور قطار از جمله این قطعات است.

"بوژی" نام قطعه کلیدی در روند تولید و به کارگیری واگن‌های قطار است. دستاورد بومی شده جدید که حاصل تلاش نخبگان است. این قطعه پیش از این وارد می‌شده و امروز دانش فنی تولید آن، صفر تا ۱۰۰ داخلی شده است.

"بلوکه موتور" دیگر محصول تولید شده به همت دانش‌بنیان‌ها است که با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار، موتور محرکه قطار محسوب می‌شود و با بومی‌سازی آن دیگر نیازی به واردات نمونه‌های خارجی نیست.

"بوژی و بلوکه موتور" دو نمونه از ۱۹ دستاورد جدید شرکت‌های دانش‌بنیان است که در نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع ریلی عرضه شده و از این پس جایگزین نمونه‌های خارجی می‌شود تا از خروج ارز از کشور جلوگیری کند. در واقع حرکت برای رفع نیاز‌های ریلی و تعریف طرح‌های کاربردی، رویکرد جدید دانش‌بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار