کد خبر: 1090158
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
مخبر:
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حادثه متروپل فساد بسیار گسترده‌ای وجود داشته است، گفت: ساختمان متروپل فاجعه بسیار بد و غیرقابل تحمل بود و این تخلفات باید با جدیت دنبال شود تا بار دیگر تکرار نشود.

در پنجمین روز حادثه ساختمان متروپل آبادان، جلسه فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، صادق خیلیان استاندار خوزستان، رئیس هلال احمر کشور، سردار خادم الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) و دیگر مسئولین استانی و ملی برگزار شد.

در حاشیه این جلسه محمد مخبر ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به اهالی جانباختگان حادثه متروپل آبادان، اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور و بعد از مقام معظم رهبری بسیج امکانات در شهر آبادان اتفاق افتاده اما برای اینکه ببینیم کمبودی از این لحاظ وجود ندارد بنده نیز امروز به شهر آبادان آمدم.

وی با بیان اینمه از همه مناطق بازدید کرده‌ام، افزود: تا کنون تعداد 24 نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند و به احتمال اینکه افراد دیگری در زیر آوار باشند که جان خود را از دست داده‌ یا زنده مانده‌اند وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نیروهای امدادی با تمام تلاش خود سعی می‌کنند تکلیف افراد باقی مانده را نیز روشن کنند، گفت: تاکنون 37 مصدوم داشتیم که از این تعداد سه تا چهار نفر حال آن‌ها حاد بوده و اکنون به رو به بهبودی گزارش شده است.

مخبر با تاکید بر اینکه امیدواریم ظرف دو سه روز آینده تکلیف همه چیز را روشن کنیم، بیان کرد: کار در اینجا بسیار پیچیده است و قابل قیاس با حادثه ساختمان پلاسکو نیست به این دلیل که ساختمان در یک بافت تنگ و تاریک قرار دارد.

وی عنوان کرد: به نظر بنده فساد بسیار گسترده‌ای بین پیمانکار، سازنده، ناظر و همه دستگاه‌هایی که مجوز داشتند و برخی جاهایی که به آن‌ها تذکر داده شده اما عمل نکرده‌اند.

مخبر با بیان اینکه این تخلفات باید با جدیت دنبال شود تا بار دیگر تکرار نشود، گفت: فاجعه ساختمان متروپل فاجعه بسیار بد و غیرقابل تحمل بود و نباید بار دیگر تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه این حادثه باید درسی شود که بار دیگر شاهد تکرار آن نباشیم، عنوان کرد: ساختمان‌های زیادی در کشور و منطقه وجود دارد که انتظار می‌رود به سرعت به وضعیت آن‌ها رسیدگی کرد تا احتمال وقوع چنین حوادثی را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار