کد خبر: 1090120
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را معطل نگه داشته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: آقای مهدی طغیانی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت که این وزارتخانه مسئول اصلی تکمیل سامانه املاک و اسکان است.

نمایندگان مجلس در هفته‌های گذشته از وجود نقص‌هایی در سامانه املاک و اسکان که در شناسایی املاک مسکونی خالی کمک می‌کند، انتقاد کرده بودند.

وزیر راه و شهرسازی که ۲۳ فروردین ماه به مجلس آمده بود، از تشکیل کارگروهی برای بررسی نواقص سامانه املاک و اسکان ظرف ۲ هفته خبر داد.

با این حال آقای طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته "این کارگروه هنوز تشکیل نشده است. "

دولت دوازدهم قانون مالیات بر خانه‌های خالی را در قالب "اصلاح بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم"، نیمه دی ماه ۹۹ به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد که مسئولیت سامانه املاک و اسکان در آن، با وزارت راه و شهرسازی است.

بر اساس این قانون، هر واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر که در هر سال مالیاتی بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، خانه خالی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فروردین ماه امسال گفته مالیات بر خانه‌های خالی که تاکنون دریافت شده، "کمتر از یک درصد" مشمولان این مالیات بوده است.

در گزارش ارزیابی دیوان محاسبات کل کشور از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۰، مالیات بر «واحد‌های مسکونی خالی از سکنه» به علت تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن، تحقق نیافته است.

آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم گفته "تعداد خانه‌های خالی دقیقاً مشخص نیست و میان ۲ تا ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود. "
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار