کد خبر: 1090095
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
واشنگتن تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیست در پارلمان عراق را نگران کننده خواند.
 واشنگتن تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در پارلمان عراق را نگران کننده خواند.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این قانون در بیانیه‌ای عنوان کرد: آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل توسط پارلمان عراق ابراز می‌کند.

پرایس مدعی شد که این قانون مضاف بر اینکه آزادی‌بیان را به خطر می‌اندازد و به ایجاد فضای یهودستیزانه کمک می‌کند، به‌شدت با پیشرفتی که همسایگان عراق در عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقم زدند، تناقض دارد!

پرایس همچنین تأکید کرد: آمریکا به شراکت قوی و ثابت خود برای حمایت از اسرائیل از جمله در زمینه توسعه روابط با همسایگانش ادامه خواهد داد. پیشتر «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق به تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق، واکنش نشان داد.

هادی العامری تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نشانه بارز آگاهی عراقی‌ها و علاقه آنان به فلسطین خواند و افزود که این حرکت نشان می‌دهد که قدس مسئله اول امت اسلامی است.

گفتنی است، روز گذشته نمایندگان پارلمان عراق با اکثریت آراء قانون منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تصویب کردند. نمایندگان عراقی پس از تصویب قانون مذکور اقدام به سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار