کد خبر: 1089664
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
دریادار ایرانی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناوهای سنگین در دستور کار داریم.

نشست تخصصی مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سرلشکر «سید رحیم صفوی» مشاور عالی فرماندهی کل قوا، «امیر بقایی» فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار «عبدالله عراقی» برگزار شد.

امیر دریادار ایرانی در این نشست طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تا به امروز تهدیدات مختلفی را پشت سر گذاشته که این اتفاقات در دل خود تجارب گرانقدری را برای ما به همراه داشته است به شکلی که به عنوان مثال در حوزه دریایی ما از توان مأموریتی در یک منطقه محدود، امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ نقطه‌ای از آب‌های آزاد جهان نیست که به آن دسترسی نداشته باشیم.

وی افزود: اینکه ما به هر نقطه‌ای که آب هست می‌توانیم دسترسی داشته باشیم، این یعنی عمق راهبردی ما افزایش چشمگیری داشته است، از لحاظ راهبردی بودن نیز همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که در لبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، گفت: نیروی دریایی عامل پیشرفت سواحل مکران است که با استقرار در این منطقه توانست است کارهای بزرگی انجام دهد.

دریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است که در صورت صلاح دید آماده نقش‌آفرینی است، وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یابد و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.

وی ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و گفت: امروز انجام آموزش‌ها در داخل صورت می‌گیرد و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناوهای سنگین در دستور کار داریم.

دریادار ایرانی تصریح کرد: محدود فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی است و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت کش‌ها را تا دریای سرخ و تنگه هرمز انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

وی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادبر، ناو اطلاعاتی، ناوهای جنگالی و سایبری و ارتقا توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقا سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های این نیروی برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی ارتش است راهبردی «آجا» است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر