کد خبر: 1089640
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
امیر دریادار حبیب الله سیاری مطرح کرد
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ​توان پهپادی نیرو‌های مسلح انکارناپذیر است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امیر دریادار حبیب الله سیاری با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما که به موضوع «امنیت در سایه اقتدار ارتش» اختصاص داشت، با تبریک روز سوم خرداد؛ روز آزادی خرمشهر و گرامیداشت روز مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه دیگر نیرو‌های مسلح امروز آمادگی دارندمأموریت خود را به خوبی انجام دهند

امیر سیاری گفت:​افقی که برای نیرو‌های مسلح و ارتش در نظر گرفته شده؛ ارتقای توان بازدارندگی برای مقابله با هر گونه تهدید متناسب با تهدیدات روز است تا متناسب با نیازها، تهدیدات و فناوری‌های روز، در ارتباط با توسعه تجهیزات، اجرای آموزش ها، انجام تمرینات مختلف خودشان را به حدی برسانند که هر جا و گوشه منافع کشور یا تهدیدی متوجه این کشور باشد به خوبی جواب دهند.

جنگ‌های امروز ترکیبی است

امیر سیاری تاکید کرد: جنگ‌های امروز جنگ‌های ترکیبی است یعنی مثل جنگ‌های سنتی قدیم نیست.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما باید آماده بشویم برای مقابله با تهدیداتی که در آینده ممکن است برای کشور اتفاق بیفتد و وظیفه هر نیروی مسلحی است، نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران باید در این جهت حرکت کند.

امیر سیاری گفت: اولویت قطعاً اول این است که ما یک نیروی انسانی کارآمد و متناسب با دانش روز داشته باشیم، دوم این که ما باید تجهیزات متناسب با تهدید روز در دسترس داشته باشیم، روی این‌ها کار می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به این که امروز دیگر ما دست نیاز به سوی دیگران دراز نمی‌کنیم در جهت ساخت تجهیزات حرکت می‌کنیم و جزو اولویت‌های ماست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت بعدی توجه به فناوری‌های روز است، ما هر جایی که نیاز به آموزش، تربیت، ساخت، تمرین و ارتقای مهارت داشته باشیم در دستور کارمان است و دنبال می‌کنیم تا به آن بالندگی برسیم.

وی گفت: امروز نمی‌شود مبتنی با تجهیزات قدیم وارد نبرد شد، حتماً بایستی تجهیزات و دانش و تمرین متناسب با تهدید روز باشد و این به دست نمی‌آید مگر این که شما اشراف داشته باشی، دقت، دنبال و رصد کنی و مثل یک کارگاه آموزشی از آن بهره ببری و در دستور کار خود قرار بدهی و بر این مبنا خود را آماده کنی.
امیر سیاری افزود: حفظ تمامیت ارضی کشور به عهده نیروهاست؛ نیروی زمینی؛ مرز‌های زمینی، نیروی هوایی و پدافند هوایی؛ مرز‌های هوایی و نیروی دریایی؛ مرز‌های دریایی.

وی گفت: همه این نیرو‌ها برای انجام مأموریتشان آمادگی دارند ازجمله نیروی زمینی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز‌های شرق و غرب با اقتدار استقرار دارد و در مقابل همه ناملایماتی که وجود داشته و به وجود می‌آورند ایستادگی می‌کند و تمامیت ارضی کشور در اولویت است حفظ می‌کند، در مقابل بحث‌های تروریستی، گروه‌های ضد انقلاب و امثال آن که شاهد هستیم که در شرق و غرب مرتکب عملیاتی می‌شوند و اقداماتی می‌کنند قطعاً با آن‌ها مقابله و مبارزه می‌کند و اجازه ورود احدالناسی از مرز‌ها به داخل کشور نه داده و نخواهد داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی زمینی ما با این اطمینان و اقتدار در مرز‌هایی که مستقر است الحمدلله کار کرده و سرافراز بوده و اطمینان داشته باشید که در انجام مأموریتش هم با ایمان و اعتقاد هر چه تمام‌تر انجام وظیفه می‌کند.

رشد پهپاد‌ها در نیرو‌های مسلح

امیر سیاری گفت: پهپاد با توجه به نقشی که طی سالیان گذشته در نبرد‌ها نشان داده امروز در نیرو‌های مسلح و در ارتش جمهوری اسلامی ایران رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته و توان پهپادی نیرو‌های مسلح و ارتش غیرقابل انکار است.

وی افزود: امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپاد در سازمان ارتش جای خود را باز کرده یعنی سازماندهی و ساماندهی شده است و برای این که توانش را بالا ببریم ملزوماتی دارد.

امیر سیاری گفت: امروز ما در بحث پهپاد‌ها آموزش نیروی انسانی برای بکارگیری انواع پهپاد‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادیم.

وی افزود: ما دانشکده آموزش پهپاد را در دانشگاه شهید ستاری ایجاد کردیم، صد‌ها خلبان و متخصص فنی پهپاد را آموزش دادیم، از مهارت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپاد را ما از مهندسی معکوس شروع کردیم، اما امروز از ایده تا محصول در داخل ارتش و صنایع وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان الآن پهپاد تولید می‌شود.
امیر سیاری افزود: ما پهپاد در مأموریت شناسایی و رزمی را در اختیار داریم، در برد‌های کوتاه، متوسط و بلند و توان ماندگاری زیاد در پرواز، توانمندی قابلیت حمل موشک هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های نقطه زن توان مقابله با جنگ‌های الکترونیک، ارتباط خوب و مناسب و در نام‌های مختلف مثل کمان ۱۲، ۲۲، آرش، امید، ابابیل، مهاجر و امثال آن ساخته شده، در دست یگان‌های سازماندهی شده در اقصی نقاط کشور در جمع یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی، پدافند، هوایی و پهپاد‌های دریاپایه در نیروی دریایی امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: تمرینات متعددی ما انجام دادیم، توانمندی اجرای عملیات در شرایط مختلف بدست آوردیم، رزمایش‌های متعددی انجام دادیم.

امیر سیاری افزود: در آینده هم رزمایش بزرگ پهپادی داریم، تعدادی از پهپاد‌ها در رژه ۲۹ فروردین به نمایش درآمد.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که امروز پهپاد در عرصه نبرد دارد ما در آموزش، تربیت نیروی انسانی، خلبانی، فنی، ساخت، تعمیر، نگهداری، ارتقا، مهارت، انجام رزمایش‌ها و بحث سلاح و مهمات هوشمند و ارتباطات کاملاً مطمئن در عرصه پهپاد رشد بسیار قابل ملاحظه و جهشی داشتیم و جایگاهش را در صحنه‌های نبرد در بین یگان‌های رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران کاملاً باز کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در کنار این ما هیچ وقت هواپیما‌های با سرنشین را فراموش نکردیم، چون بعضی‌ها تصورشان این است که پهپاد به جای هواپیماست، خیر، هواپیما‌های با سرنشین در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار هر چه تمام‌تر امروز آمادگی صد درصد برای نبرد دارند، اما در کنارش فضایی باز شده است برای جا دادن پهپاد با توجه به نیاز‌های روز و توانمندی امروز پهپاد ما به جایی رسیده که می‌توانیم نیازمندی‌های هر کسی هم که از ما پهپاد در مأموریت‌های مختلف بخواهد تأمین کنیم.

امیر سیاری گفت: این خیلی جهش است و از نظر فناوری، خیلی ارتقاء به دست آوردیم که این ادعا را کنیم که می‌توانیم نیازهایمان را برطرف کنیم و نیاز‌های دیگران را هم اگر نیاز باشد برطرف کنیم.

وی افزود: پهپاد نیاز امروز و کوتاه مدتِ آینده را تأمین می‌کند هر چه به طرف جلو می‌رویم باید متناسب با فناوری روز، توان پهپادی مان را ارتقاء دهیم و این اتفاق می‌افتد.

استقبال نیرو‌های مسلح از شرکت‌های دانش بنیان

امیر سیاری گفت:، چون امروز شرکت‌های دانش بنیان همکاری می‌کنند، علم و دانش موجود در این کشور فراوان است، علاقه مندی خود کارکنان ارتش به نیرو‌های مسلح در سطح بسیار بالایی است و آن چه که شما امروز می‌بینید از ایده تا محصول، تولید و در رزمایش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: ما هر محصولی که تولید می‌کنیم قطعاً باید در یک جایی امتحان خود را پس بدهد، اما در رزمایش؛ تمرین واقعی خود را نشان می‌دهیم.

امیر سیاری افزود: ما هر چیزی را به معرض نمایش نخواهیم گذاشت، آن چیزی که باید نشان داده خواهد شد، اما توان ما هم چیزی نیست که در معرض نمایش قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار