کد خبر: 1089137
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
یک شبکه لبنانی از هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی درباره برگزاری «راهپیمایی پرچم» خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، مقاومت فلسطین به دشمن صهیونیستی پیام فرستاده و هشدار داده که اجازه برگزاری راهپیمایی پرچم در تاریخی که اعلام شده را نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، مقاومت اعلام کرده به دشمن صهیونیستی اجازه عبور از خطوط قرمزی که نبرد «سیف القدس» ترسیم کرده، نخواهد داد.

در اقدامی با هدف تشدید تنش عمدی در بیت‌المقدس از سوی رژیم موقت صهیونیستی، «عمر بارلیو» وزیر امنیت داخلی و «یاکوف شابتای»، بازرس کل پلیس، با درخواست «راهپیمایی پرچم» در اواخر ماه جاری که از سوی شهرک‌نشینان سازماندهی می‌شود، موافقت کردند.

رژیم صهیونیستی هر ساله در آستانه روز «اورشلیم» که در تقویم عبری، مصادف است با ۲۸ می، راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

پس از اعلام موجودیت رژیم جعلی رژیم صهیونیستی در یوم‌النکبه (۱۴ می ۱۹۴۸)، بخش غربی شهر قدس به تصرف این رژیم و قسمت شرقی به تصرف اردن درآمد. اما نهایتاً در پی جنگ شش روزه میان عرب‌ها و رژیم صهیونیستی و پیروزی این رژیم در ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، بخش شرقی نیز به بخش غربی قدس الحاق شد و که تل آویو این روز را تحت عنوان «روز اورشلیم» (قدس) جشن می‌گیرد.

سال گذشته، این روز که مصادف بود با ۲۸ رمضان و تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز جهانی قدس؛ صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از آن بود که نبرد سیف القدس علیه اشغالگران از سوی مقاومت فلسطین رقم خورد و صهیونیست‌ها ناگزیر به لغو راهپیمایی پرچم و تعویق آن شدند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار