کد خبر: 1089075
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در شرایطی که رژیم صهیونیستی برای کاستن از تهدیدات امنیتی خود، ترور رهبران فلسطینی را در دستور کار قرار داده است، هشدار‌های مکرر مقاومت به پاسخ کوبنده به این اقدامات، صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است. منابع نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرده‌اند که همچنان سیاست ترور رهبران حماس را دنبال می‌کنند، اما از واکنش‌های احتمالی به چنین اقدامی واهمه دارند. تل‌آویو همچنین اذعان کرده که بانک اهدافش در غزه ضعیف است که کار آن‌ها را سخت می‌کند.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی برای کاستن از تهدیدات امنیتی خود، ترور رهبران فلسطینی را در دستور کار قرار داده است، هشدار‌های مکرر مقاومت به پاسخ کوبنده به این اقدامات، صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است. منابع نظامی ارتش اسرائیل اعلام کرده‌اند که همچنان سیاست ترور رهبران حماس را دنبال می‌کنند، اما از واکنش‌های احتمالی به چنین اقدامی واهمه دارند. تل‌آویو همچنین اذعان کرده که بانک اهدافش در غزه ضعیف است که کار آن‌ها را سخت می‌کند.
با تشدید تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، رهبران مقاومت فلسطین بار دیگر به صهیونیست‌ها نسبت به پیگیری سیاست ترور هشدار دادند. بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهار شنبه در این خصوص گفت: «هنیه پیام‌های واضحی برای بسیاری از سران و کشور‌های منطقه فرستاده و در این باره هشدار داده است.» هنیه در این پیام‌ها نوشته است: «با ما اظهارات رژیم اشغالگر و تشدید لحن آن درباره ترور سران حماس و در رأس آن‌ها «یحیی السنوار»، «صالح العاروری»، «محمد ضیف»، «زاهر جبارین» و ... را دنبال کنید.» بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی حماس درباره واکنش‌های گسترده به این اقدام و نیز احتمال وقوع درگیری فراگیر هشدار داده و گفته که دشمن صهیونیستی بهایی غیرقابل پیش‌بینی پرداخت خواهد کرد. النونو افزود: «هنیه از کشور‌های مذکور خواسته که این پیام را به گوش دشمن صهیونیستی برسانند و به سران آن درباره عواقب اجرایی کردن اینگونه تهدید‌ها هشدار دهند.» محمود الزهار، از رهبران جنبش حماس هم خاطرنشان کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی اقدام به ترور یحیی السنوار، از رهبران این جنبش در غزه کند، با واکنش قاطعانه مقاومت مواجه خواهد شد. رژیم صهیونیستی که در گذشته بدون ترس از واکنش فلسطینی‌ها، به راحتی رهبران فلسطین را ترور می‌کرد، اکنون در پیگیری این سیاست خطرناک دست به عصا عمل می‌کند و همه جوانب را در نظر می‌گیرد. ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که ترور یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های «القسام» شاخه نظامی این جنبش، هنوز یک گزینه برای تل‌آویو است. طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از شبکه «کان» اسرائیل، منابع ارشد نظامی گفته‌اند: «ارتش اسرائیل ترور السنوار و الضیف را همچنان یک گزینه می‌داند، اما باید در نظر داشت که این امر چه واکنش‌هایی را در پی خواهد داشت». فرماندهان مقاومت گفته‌اند که در صورت اجرای این سناریو، همه سرزمین‌های اشغالی را موشکباران خواهند کرد. ترس صهیونیست‌ها از عواقب ترور رهبران فلسطینی نشان می‌دهد که گروه‌های مقاومت به سطحی از بازدارندگی نظامی در مقابل دشمن اشغالگر دست یافته‌اند که مقامات صهیونیستی برای عملی کردن برنامه‌های خود اشتباه محاسباتی نمی‌کنند. موشک‌های مقاومت غزه چنان ترس و لرزی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده است که از ورود به درگیری جدید با فلسطینی‌ها خودداری می‌کنند. پس از عملیات شمشیر قدس که تل‌آویو ضرب شست موشک‌های مقاومت را چشید، مقامات اسرائیلی شروع جنگ جدید را به صلاح نمی‌دانند، چرا که به اعتراف صهیونیست‌ها، جنگ آتی تنها به نوار غزه محدود نخواهد شد و سراسر فلسطین به جبهه نبرد علیه اسرائیل تبدیل خواهد شد.
کاهش بانک اهداف تل‌آویو در غزه
صهیونیست‌ها درحالی به دنبال ترور رهبران مقاومت هستند که سرویس اطلاعات ارتش این رژیم «امان» اذعان کرد که در نوار غزه بانک اهداف ضعیفی دارد. روزنامه هاآرتص روز چهار شنبه از منابع عالی‌رتبه در سرویس اطلاعات ارتش این رژیم نوشت، ارتش بانک اهداف را در نوار غزه برای حمله به آن در صورت وقوع درگیری مشخص کرده، اما این بانک از نظر تعداد و کیفیت اهداف در مقایسه با بانک اهداف در جبهه‌های دیگر، ضعیف است. در ادامه این گزارش آمده: ارتش قصد توسعه بانک اهداف یا گنجاندن رهبران فلسطینی در نوار غزه به این بانک هدف را دارد و این موضوعی است که از نبرد «سیف القدس» در نظر گرفته است. هاآرتص مدعی شد، برآورد‌ها می‌گوید، تعداد اهدافی که ارتش رژیم صهیونیستی قصد حمله به آن‌ها را دارد از زمان روی کار آمدن «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، اما بنا به گفته افسران «امان» این اهداف هم کم هستند هم کیفیت لازم را ندارند. این گزارش درحالی است که سال گذشته پس از پایان عملیات شمشیر قدس، مقامات اسرائیلی مدعی شدند که بسیاری از مراکز حساس حماس از جمله تونل‌های این جنبش را از بین برده‌اند که از سوی فلسطینی‌ها تکذیب شد.
از سوی دیگر، مقامات تل‌آویو که در مقابل عملیات استشهادی فلسطینی‌ها مستأصل شده اند، از همه ابزار‌های خود برای مقابله با این تهدیدات استفاده می‌کنند. در همین راستا، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در سخنانی هشدار داد که نیرو‌های ارتش این رژیم از تمامی تسلیحات ممکن برای مقابله با تهدیدات علیه امنیت سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی استفاده خواهند کرد. به گزارش شبکه روسیا الیوم، بنت گفت: «به نیرو‌های اسرائیلی دستور دادم تا از همه ابزار‌های لازم برای رسیدن به آرامش و «امنیت» اسرائیل استفاده کنند. این یک امر روشن است، تروریست‌ها را در هر کجا که هستند با انواع سلاح‌ها مورد هدف قرار دهید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار