کد خبر: 1088977
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به انتخابات در لبنان گفت که مردم این کشور با همکاری یکدیگر فارغ از چالش‌ها قادر به عبور از شرایط فعلی هستند.

 «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصار الله یمن شامگاه سه شنبه توئیتی را درباره لبنان به دنبال برگزاری موفق انتخابات این کشور منتشر کرد.

به گزارش المسیره، در این پیام آمده است: لبنان وطن مقاومت بی‌نظیر و مثال زدنی است. مردم لبنان با همکاری همه فرزندانش و تلاش‌های مشترک آنها، فارغ از چالش‌ها، می‌توانند از این مرحله عبور کنند.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

آمار نهایی انتخابات لبنان امروز سه شنبه اعلام شد که بر اساس آن از احزاب حامی مقاومت، حزب الله ۱۳ کرسی، جنبش امل، ۱۵ کرسی، التیار الوطنی الحر (جریان آزاد ملی)، ۱۸ کرسی و متحدان حزب الله سه کرسی و حزب الطاشناق سه کرسی کسب کردند.

پارلمان لبنان ۱۲۸ کرسی دارد و برای اینکه یک فراکسیون اکثریت را به دست بگیرد باید بیش از ۶۴ کرسی داشته باشد.

بر اساس آمار ما فوق، نه حزب‌الله و متحدانش و نه طرف مقابل یعنی حزب‌ القوات‌اللبنانیه و متحدان نتوانسته‌اند اکثریت پارلمان را کسب کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار