کد خبر: 1088287
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان "دشمنان جرئت تجاوز به آب‌وخاک ایران را ندارند" گفت: نقشه‌های شوم دشمن را نقش‌بر‌آب می‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، برگرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) است و اگر این ایثارگری و رشادت‌ها نبود، امروز کشور ما آسایش و آرامش نداشت.

وی افزود: امنیت مقوله بسیار ارزشمندی است که نه‌تن‌ها تمامی افراد جامعه که همه جوامع و کشور‌ها به‌دنبال این مهم برای تأمین منافع مملکت خود هستند.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: اولین هدف دشمنان با تحمیل جنگ ۸ ساله به کشور، نابودی انقلاب بود، اما غیرت، دین‌داری، انقلابی بودن و ولایتمداری کارکنان ارتش کنار سایر نیرو‌های مسلح بود که با دلاورمردی مقابل دشمن کاملاً مجهز ایستادند و حماسه خرمشهر و دیگر حماسه‌ها رخ داد.

وی با اشاره به عملیات تاریخی و ماندگار بیت‌المقدس افزود: عملیات بیت‌المقدس به‌خاطر خداباوری و همدلی، هماهنگی، انسجام و پشتیبانی خوب ملت و تکیه بر ارزش‌های اسلامی به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: دشمن به هیچ وجه از اهداف خود دست نخواهد کشید، اگرچه در جنگ سخت متوجه توان دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح ما شده است، اما در جنگ نرم و صحنه‌های دیگر سعی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دارد که با توکل بر خداوند و با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم در این زمینه نیز مأیوس شده است.

وی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، صدام نیز با فرض توان دفاعی ـ نظامی برتر خود به کشورمان حمله کرد، اما وجود عامل برترساز ایمان، اعتقاد، ایثارگری، شهادت‌طلبی و ولایتمداری بین رزمندگان اسلام موجب شد ما پیروز میدان شویم.

امیر دریادار سیاری ابراز کرد: دستاورد‌های دفاع مقدس برای کشور گنجینه و سرمایه‌ای ارزشمند است که بهره‌گرفتن از ظرفیت‌های یادگاران هشت سال جنگ و نیرو‌های با تجربه می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان امروز کمک کند.

وی با اشاره به ترفند‌های نظام سلطه در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی امروز با ترفند نفوذ در پی تضعیف مقوله امنیت در این نظام الهی و تضعیف توان دفاعی و نیرو‌های مقتدر نظامی کشور است و ما به‌عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا باید با هوشیاری تمامی نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، متعهد بودن به آرمان شهدا و حفظ و نگهداری ارزش‌های شهدا را همان زنده نگه‌داشتن یاد شهدا خواند و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) در فرمایشات خود بار‌ها اشاره داشتند که آنچه در زمان حاضر داریم به‌برکت خون شهدا است؛ همان چیزی که دشمن سال‌ها است قصد گرفتن آن را دارد.

وی تصریح کرد: راه مقابله با دشمن همانا پیروی محض از خط ولایت، داشتن بصیرت و گام برداشتن در مسیر کسب علم و دانش به‌منظور توانمندی هرچه بیشتر نظام مقدس اسلامی است.

امیر دریادار سیاری با تذکر اینکه "هرکجا که راهمان از شهدا و آرمان هایشان جدا شود آسیب جدی می‌بینیم"، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم و تنها با ادامه این راه می‌توانیم از دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس محافظت کنیم.

وی شهادت‌طلبی، ایثار و ازخود‌گذشتگی شهدا و رزمندگان را یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: قطعاً فرهنگ حاکم بر جوانان و ثمره خون شهدا موجب شده است دشمنان جرئت تجاوز به آب‌وخاک این کشور را نداشته باشند و در صورت لزوم جوانان حاضر در میدان با تأسی از آرمان‌های شهدا پیروز میدان خواهند شد.

گفتنی است؛ در این یادواره معاون اجرایی ارتش، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و پس از رونمایی از سردیس سرلشکر فراشاهی و مجموعه ۵ کتاب ستارگان آسمانی، از خانواده معظم ۱۱۰ شهید ارتش در استان قم تجلیل شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر