کد خبر: 1087480
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: هزار روستا در استان شناسایی شده که طرح هادی آنها در زمان مقرر اجرا نشده است از این رو به دستور استاندار خراسان رضوی طرحهای هادی این روستاها تا پایان شهریور ماه جاری بازنگری می شود.

محمد شفیعی در جمع اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان رشتخوار افزود: در خراسان رضوی هر سال ۴۵۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز می شود.

وی ادامه داد: برای تحقق شفافیت طبق رای دیوان عدالت اداری هزینه کرد این اعتبارات باید در قالب سامانه ستاد مناقصات متوسط به بالا باشد که معاملات آن بیشتر از سقف ۳۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالاست که ۸۰ درصد روستاهای خراسان رضوی نیازمند این سامانه نیستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت:اعتباری که به حساب دهیاری ها واریز می شود بر اساس شاخص جمعیت است و روستایی که جمعیت کم دارد اعتبار کمی هم دریافت می کند.

شفیعی افزود: امسال در بودجه ۱۴۰۱، سه هزار میلیارد تومان بابت بهسازی معابر روستاهای کشور در نظر گرفته شده است و البته دهیاران نباید خود را به بودجه دهیاری محدود کند و باید راه های درآمدزایی دهیاری ها را مشخص کرد.

وی اضافه کرد: تاکید ما اولویت بندی طرحهاست و هزینه کرد اعتبارات دهیاری ها برای دیگر دستگاه ها ممنوع است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت:از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون خدمات بسیاری در روستاهای کشور انجام شده است و در کنار بیان کمبودها باید خدمات انجام شده هم ذکر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار