کد خبر: 1087110
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
شهرک‌نشینان صهیونیست طبق فراخوان‌های قبلی، امروز (پنجشنبه) به صورت گسترده به مسجدالاقصی رفتند تا سالروز تأسیس رژیم موقت صهیونیستی را گرامی بدارند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست هفته جاری در فراخوانی از صهیونیست‌ها خواستند که فردا به مناسبت آنچه «روز استقلال» (سالروز اشغال فلسطین) خوانده می‌شود، به مسجد الاقصی بروند.

رژیم صهیونیستی امروز «باب المغاربه» مسجدالاقصی را به همین منظور باز کرد و دسته‌های شهرک‌نشینان صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند.

رسانه‌ها از درگیری میان فلسطینی‌ها در داخل مسجدالاقصی و نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها گلوله پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نظامیان رژیم صهیونیستی دستکم یکی از نگهبانان مسجدالاقصی (مرابط) را پس از تعرض به وی بازداشت کردند.

در همین ارتباط جنبش فتح اعلام آماده‌باش عمومی کرد و همه را به آمدن به سمت مناطق تماس، شهر قدس و مسجدالاقصی فراخواند.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در بیانیه این جنبش آمده است، در مقابل تجاوز صهیونیستی به قدس، جنین و تمامی استان‌های دیگر با تمام راه‌های موجود و تضمین شده توسط قانون بین‌الملل در مقابله با استعمار صهیونیستی خواهد ایستاد.

فتح از فلسطینی‌ها خواست که در مسجدالاقصی معتکف شوندو پرچم فلسطین را در صحن‌های آن به اهتزاز درآورند و اینگونه در مقابل یورش گسترده شهرک‌نشینان بایستند.

مصلای «القبلی» در مسجدالاقصی نیز متشنج و شاهد درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌هاست.

این جنبش بر «وحدت خون و سرنوشت فلسطینی» و مقابله با تمامی تلاش‌های صهیونیستی برای از بین بردن این وحدت تأکید و اعلام کرد، قدس، قلب فلسطین، کرانه باختری و غزه بازو‌های آن است.

تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی به بهانه سالروز اشغال فلسطین

در همین زمینه، افراد مسلح ناشناس چهارشنبه شب (دیشب) به سمت یک ایست بازرسی در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری تیراندازی کردند.

نظامیان و کادر پلیس رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در مناطق مختلف قدس بویژه در اطراف مسجدالاقصی مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری، دیشب (چهارشنبه شب)، گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف قدس و تل‌آویو سامانه‌های گنبد آهنین مستقر کرده است.

لحظاتی پس از انتشار این گزارش، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که نهاد‌های امنیتی تل‌آویو هشدار امروز گروه‌های مقاومت فلسطین را جدی گرفته‌اند. گروه‌های مقاومت فلسطین، دیروز، هر یک در بیانیه‌ای شدیداللحن به رژیم صهیونیستی در خصوص هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای در این خصوص هشدار داد و گفت: «اجازه مقامات [رژیم]اشغالگر صهیونیستی به شهرک‌نشینان برای ورود به صحن مسجد الاقصای شریف، فردا (پنجشنبه)، بازی با آتش است و منطقه را به سمت تنشی می‌کشاند که [رژیم اشغالگر]خود کاملا مسئول آن خواهد بود.»

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن درباره هرگونه اقدام احتمالی شهرک‌نشینان هشدار داد و تأکید کرد: «فراخوان ورود به مسجد الاقصی را جنگ علیه ملت و مقدساتمان می‌دانیم. ما در دفاع از [مسجد]الاقصی و قدسمان به هر قیمتی که شده کوتاهی نخواهیم کرد.»

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز در بیانیه‌ای در خصوص هرگونه تحرکات شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی هشدار دادند و اعلام کردند: «ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن بازی با آتش است و یک کارشکنی خطرناک به شمار می‌آید که دشمن جنایتکار صهیونیستی تاوان آن را خواهد داد.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار